کلینتون: امکان کاهش تحریم​ها وجود دارد/ معاون وزارت خزانه داری آمریکا: در صورت عدم مذاکره، تحریم​ها تشدید خواهد شد – اخبار سیاسی

در ادامه اظهارنظرهای مقامات آمریکایی درباره شرایط اقتصادی و سیاسی ایران که به بهانه افت شدید ارزش ریال طی روزهای گذشته آغاز شده، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه این کشور نیز اظهارات جدیدی را در این رابطه مطرح کرده است.

«رویترز» به نقل از کلینتون نوشته در صورت همکاری ایران با غرب در موضوع هسته ای، امکان برداشته شدن سریع برخی تحریم ها علیه ایران وجود دارد. وی گفته در صورتی که ایران به منظور برطرف نمودن مسائل موجود درباره {برنامه} هسته ایش با قدرت های جهانی همکاری کند، ممکن است در تحریم های علیه این کشور تخفیفاتی اعمال شود. به نوشته این خبرگزاری، کلینتون که به طور ویژه درباره شرایط اقتصادی ایران سخنرانی می کرده، همچنین مدعی شده با وجود تأثیر تحریم ها بر این شرایط، دولت ایران بیش از همه مسئول اوضاع اقتصادی موجود در داخل این کشور است.

در همین حال، در اظهاراتی که قرار دادن آن در کنار سخنان کلینتون، آشکارا نشان دهنده تعقیب سیاست معروف «چماق و هویج» از سوی آمریکاست، معاون وزارت خزانه داری آمریکا تهدید کرده در صورت عدم مذاکره، تحریم های ایران تشدید خواهد شد. خبرگزاری «ای. جی. آی» ایتالیا به نقل از «دیوید کوهن» نوشته در صورتی که مقامات ایران تصمیمی برای ورود به گفت و گوهای جدی نگیرند، جامعه بین المللی فشارها را بر ایران افزایش خواهد داد. وی که در یک نشست خبری در سفارت آمریکا در رم سخن می گفته، درباره تأثیر تحریم های غرب بر بخش نفتی ایران نیز اظهاراتی را مطرح کرده است.

اما از سوی دیگر، سایت شبکه خبری «ای بی سی نیوز» در گزارش کوتاهی به بررسی برخی تدابیر دستگاه های مختلف مسئول در ایران برای جلوگیری از اخلال بیشتر در بازار ارز پرداخته است. در این گزارش، به موضوع هشدار نیروی انتظامی به اصناف مبنی بر عدم تعطیلی بازار اشاره شده است. رئیس پلیس اماکن عمومی روز گذشته هشدار داده بود که بازار تهران تعطیل نیست و پلیس با صنوفی که برای اخلال مغازه های خود را تعطیل کرده اند، برخورد خواهد کرد. در این گزارش به برخی از مسائل اقتصادی جاری ایران، از جمله کاهش ارزش پول ملی و نیز افزایش قیمت ها اشاره شده است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.