کلینتون ظرف چند روز آینده به عنوان سفر “خداحافظی” به ایرلند شمالی می‌رود

۱۲م آذر ،

afp1-17.jpeg

هیلاری کلینتون قرار است در آخرین سفر خود به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به ایرلند شمالی سفر کرده و فرآیند صلح در ایرلند را مورد بحث قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا چند روز دیگر به عنوان سفر “خداحافظی” خود به ایرلند شمالی سفر خواهد کرد.

قرار است هیلاری کلینتون در تاریخ ۱۰ دسامبر به شهر بلفاست سفر کند تا با ضمن دیدار با مقامات فرآیند صلح و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مورد بحث قرار دهد.

این سفر آخرین فعالیت‌های کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا را شامل خواهد شد.

سفر وی به ایرلند شمالی بخشی از یک تور چهار روزه است که در جریان آن کلینتون علاوه بر ایرلند شمالی به دوبلین، جمهوری چک و بلژیک نیز سفر خواهد کرد.

هیلاری کلینتون که پیشتر در دهه ۱۹۹۰ سه بار همراه با همسرش بیل کلینتون به ایرلند شمالی سفر کرده تصمیم دارد تا به بررسی توافق سه جانبه همکاری ایرلند و آمریکا در توسعه و تحقیقات و همینطور فرصت‌های اقتصادی برای ایرلند شمالی بپردازد.

وی سپس در مراسمی به میزبانی صندوق ایرلند شرکت خواهد کرد.

این صندوق یک شبکه جهانی جذب اعتبار در حمایت از برنامه‌های صلح و آشتی، هنر و فرهنگ، آموزش و توسعه جوامع در ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند است.

کلینتون پس از سفر به بلفاست فعالیت‌های دیگری را در جنوب مرز انجام خواهد داد و در دوبلین در یک نشست وزرای کشورهای سازمان امنیت و همکاری اروپا حضور پیدا کرده و با مقامات ایرلند در خصوص حوزه‌های همکاری و پیشبرد صلح، حقوق بشر و رشد اقتصادی بحث خواهد کرد.

کلینتون قرار است در این شهر سخنرانی مهمی در خصوص دستاوردهای جهانی آمریکا در حمایت از حقوق بشر ایراد کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.