کمالوندی خبر داد: آغاز عملیات اجرایی غنی سازی ۶۰ درصد از امشب

کمالوندی خبر داد: آغاز عملیات اجرایی غنی سازی ۶۰ درصد از امشب
عکس آرشیوی است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصد در راستای دستور رئیس جمهور، اعلام کرد که مقدمات اجرایی این کار امشب در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، درباره آغاز غنی سازی ۶۰ درصد گفت: به دستور رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم ۶۰ درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در همین راستا بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی آغاز خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

کمالوندی عنوان کرد: لازم به ذکر است اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد برای استفاده در تولید عنصر مولیبدن جهت به کارگیری در ساخت انواع رادیوداروها می‌باشد.

وی در تشریح اقداماتی که قرار است امشب آغاز شود، عنوان کرد: ماشین‌های سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین‌های از کار افتاده خواهد شد و IR1 های جدید با تغییرات کیفی ظرفیتی به میزان ۵۰ درصد بیشتر نسبت به ماشین‌های قبلی خواهد داشت. در این خصوص اطلاعات دقیق و تکمیلی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.