کمبود آب برای غسل میت جانباختگان زلزله شمال غرب ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم بسیج کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان در روستاهای تابعه اهر، هریس و ورزقان گفت که در برخی از این روستاها برای غسل میت جانباختگان آب کافی وجود نداشته است.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اکثر مناطقی که اجساد از زیر آورها بیرون کشیده شده‌اند، به دلیل کمبود آب نتوانستند جانباختگان را غسل میت دهند و آنها را با تیمم دفن و کفن کردند.

وی افزود: وضعیت امدادرسانی تا حدودی قابل قبول است اما نیاز است که کمک‌های بیشتری به منطقه اعزام شود چراکه وضعیت به گونه‌ای نیست که با کمک‌های فعلی مشکلات زلزله‌زدگان رفع شود.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برخی روستاها مواد غذایی و آب به زلزله زدگان نرسیده است از جمله در یکی از روستاها آب آشامیدنی برای مردم وجود ندارد و البته این مشکل متعلق به روستایی است که خیلی هم دسترسی سختی ندارد و کنار جاده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: راه دسترسی به همه روستاها باز است اما کمک‌ها به زلزله‌زدگان کافی نیست، ما انتظار داریم در شرایط فعلی و ماه رمضان رسانه‌ها بیش از این به موضوع زلزله توجه کنند. متاسفانه صداوسیما خیلی خوب به عمق فاجعه نمی‌پردازد و درخواست کمک‌های مردمی از رسانه ملی در حد انتظار نبوده است.

منادی، با پیش‌بینی خسارت هزار میلیاردتومانی زلزله اهر، هریس و ورزقان خاطرنشان کرد: این خسارت احتمالی غیر از پل‌ها و زیرساخت‌هایی است که در اثر زلزله تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به فرو ریختن ساختمان‌های خوابگاه و دانشکده فنی دانشگاه آزاد اهر و همچنین سردر دانشگاه آزاد ورزقان، گفت که خوشبختانه با توجه به نبود دانشجو در دانشگاه آزاد، این مساله تلفات جانی به دنبال نداشته است.

این نماینده استان آذربایجان شرقی که در حال سرکشی به مناطق زلزله‌زده است گفت که زلزله‌زدگان ورزقان در چادرهای امداد اسکان داده شده‌اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.