کمبود آب نداریم/وضعیت بارندگی در دی‌ماه خوب نبود

۳۰م دیماه ،

rain.jpg

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از افزایش ۲۰ درصدی میزان ذخایر آب در سال آبی جاری خبر داد و گفت: کمبود آب نداریم.

محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که در دی ماه از نظر بارندگی شرایط خوبی نداشتیم، اظهار کرد: ولی میزان بارندگی در سال آبی جاری نسبت به عدد میانگین دراز مدت ۱۵ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به ورود سد‌های تازه به مدار، تصریح کرد: در بخش روان آب‌ها با توجه به این که سدهای بسیاری در دو سال قبل وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند، حجم مخازن سدها نسبت به سال قبل در همین موقع ۲۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر این‌که حدود ۲۲ میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدها داریم، اظهار کرد: حجم آب در مخازن سد‌ها نسبت به سال قبل ۲۰ درصد بیشتر است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان این‌که شرایط‌مان از نظر تامین آب نسبت به سال قبل بهتر است، گفت: با توجه به این که ۵۰ درصد بارش‌ها در زمستان است، شرایطمان نسبت به سال قبل مطلوب‌تر است اما باید ببینیم که بهمن ماه و اسفند ماه که زمان بارش‌ها است، چه می‌شود.

افزایش ۱۱٫۹ میلیارد متر مکعبی حجم مخازن سدها

وی ادامه داد:‌ با وجود بهره‌برداری از سد‌های بسیار در دو سال قبل، تا حالا حدود ۱۱٫۹ میلیارد متر مکعب به حجم مخازن سدها اضافه شده است و ۳۰ درصد ذخایر سدها افزایش پیدا کرده که در ذخیره سازی آب بسیار تاثیر داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان خاطرنشان کرد: تنها نگرانی‌مان که هنوز برطرف نشده مربوط به حوزه سد زاینده رود است. در بقیه جاها شرایط بهتری نسبت به سال قبل داریم اما شرایط سد زاینده رود نسبت به سال قبل هنوز بهبود نیافته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.