کمبود اعتبار و نیروی متخصص مشکل اصلی اورژانس مازندران است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مشکلی اصلی ما در اورژانس، مشکلات اعتباری و کمبود نیروی متخصص است، گفت: بودجه اورژانس هر سال به نسبت کاهش می‌یابد و سال قبل سه میلیارد تومان کمبود اعتبار داشتیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ فرزاد بزرگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران بیش از ۷۰ پایگاه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج مرکز پیام هم در استان فعالیت می‌کنند، بیان داشت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس به صورت مستقیم و غیر مستقیم، پایگاه‌های امداد را پشتیبانی می‌کنند.

بزرگی با اشاره به اینکه سال قبل بیش از ۶۷ هزار ماموریت توسط اورژانس انجام شد، گفت: حدود ۳۵ درصد از این ماموریت‌ها تصادفی بودند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه امسال بیش از ۳۵ هزار ماموریت انجام دادیم، تصریح کرد: بعد از ماموریت‌های تصادفی، بیماران قلبی در ردیف دوم ماموریت‌های اورژانس قرار دارد.

بزرگی یادآور شد: این موضوع اخطاری است که مردم تحرک بیشتری داشته و به وضعیت غذایی خود رسیدگی کنند.

این مسئول با بیان اینکه امسال ۴۰۸ مورد ماموریت غرق‌شدگی داشتیم، افزود: ۹۶ مورد سر پایی درمان و ۱۸۳ مورد به بیمارستان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی اصلی ما در اورژانس، مشکلات اعتباری، کمبود نیروی متخصص و تعداد نیروها است، تصریح کرد: بودجه اورژانس هر سال به نسبت کاهش می‌یابد و سال قبل سه میلیارد تومان کمبود اعتبار داشتیم.

بزرگی با بیان اینکه با ۳۰ درصد کسری نیروی متخصص مواجه هستیم، متذکر شد: شاید ۱۰ درصد از این کسری نیرو، قابل جبران باشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تجهیزات اورژانس، نسبت به کشور در وضعیت بهتری قرار داریم، اظهار داشت: نیاز است آمبولانس‌های تازه جایگزین شود.

رئیس اورژانس مازندران با بیان اینکه ماهانه یک آمبولانس از رده خارج می‌شود، گفت: عمر مفید هر دستگاه آمبولانس حدود ۱۲ سال است و سالانه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه تعمیر و نگهداری آمبولانس پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: شهرهای ساری، قائمشهر و آمل بیشترین ماموریت‌های اورژانس را داشته‌اند.

بزرگی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تماس‌ها با اورژانس، تماس اشتباهی است، گفت:‌ درصد بسیاری از این تماس‌ها با نیت ایجاد مزاحمت است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.