کمبود بودجه مانع فعالیت مرکز موسیقی حوزه نیست

۲۲م دیماه ،

موسیقی > نهادها– گروه ادب و هنر:
مرکز موسیقی حوزه هنری این روزها مدیریت تازهی را تجربه می‌کند.

 با استعفای رضا مهدوی از مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری، پیروز ارجمند از مهرماه امسال به این سمت منصوب شد. حال پیروز ارجمند در اولین رویارویی با اهالی رسانه از برنامه‌های تازه خود برای مرکز موسیقی سخن گفت. او مرکز موسیقی حوزه هنری را فعال‌ترین و متنوع‌ترین مرکز موسیقی دانست.

همچنین در مورد برنامه‌های این مرکز به کارهای علمی، ملی و بنیادین در عرصه موسیقی اشاره کرد. از سوی دیگر او با تشکر از زحمات مدیر قبلی این مرکز اعلام کرد: «من به‌گونه‌ای دیگر مدیریت خواهم کرد.» مواردی که سبب می‌شود که دورنمای روشنی از فعالیت‌های این مرکز به چشم نخورد. او در این‌باره به پیوسته و آرام حرکت‌کردن اشاره کرد؛ حوزه هنری مثل هر مرکز دیگری آسیب‌هایی و نقاط مثبت و منفی دارد.

او با اشاره به اینکه انتخاب این پست از سوی او با تأملی دو ماهه روبه‌رو بوده‌، ادامه داد: ورود من به مرکز موسیقی حوزه هنری با برنامه‌ریزی بوده است و اینگونه نبوده که من یکشبه مدیریت این مرکز را برعهده بگیرم. یکی از شرایط من برای پذیرش مسئولیت نیز این بود که ابتدا به آسیب‌شناسی بپردازم.

بودجه و مسئولیت هم نزد من امانت است. او با اشاره به اینکه تولیدات موسیقی در این حوزه کمتر خواهد شد تا شاهد رشد کیفی در این مرکز باشیم به تولیدات آثار در حوزه کودک، انتشار یافتن پنج آلبوم، تشکیل گروه کر مرکز موسیقی حوزه هنری، راه‌اندازی یک مجله الکترونیکی موسیقایی، تغییر مجله موسیقی مقام، تدوین دایره‌المعارف جامع موسیقی ملی، برگزاری جشنواره‌ها و سمینارهای علمی با محوریت وضعیت فقهی موسیقی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه و استفاده از پتانسیل استان‌های مختلف اشاره کرد. هرچند که این مدیر به کمبودهای مالی این مرکز آگاه است اما برنامه‌هایی درازمدت برای این مرکز طراحی کرده‌است برنامه‌هایی که به نقل از او به‌دلیل کمبود بودجه متوقف نخواهد شد.

ارجمند در مقام یک آهنگساز فعالیت‌هایی در عرصه موسیقی نیز داشته‌است، با این حال در برنامه‌های این مدیر موسیقی جایی برای موسیقی پاپ نیست. با این حال او اعلام کرد: موسیقی پاپ نیاز جامعه و دغدغه من موسیقی پاپ سالم است و امیدوارم در آینده به سمت موسیقی پاپ سالم برویم.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.