کمبود “نقدینگی” مشکل اصلی صنعت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس شعبه بانک صنعت و معدن گفت: ‌وضعیت امروز صنعت کشور مناسب نیست و صنایع کوچک و بزرگ با مشکلات بسیاری مواجه می باشند و عمده مسئولیت‌ها برای رفع این چالش‌ها متوجه دولت است.

طالب محمدیان رئیس شعبه بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: جذب سپرده‌ها و منابع مالی و هدایت آنها به بخش صنعت و تولید راهکار مناسبی برای افزایش نقدینگی است که تنها مجری آن دولت می‌تواند باشد.

وی با اشاره به تأثیر منفی تحریم‌ها در صنعت افزود: علاوه بر کمبود نقدینگی،‌ تحریم‌های همه‌جانبه غرب نیز تولیدکنندگان را با چالش‌های بسیاری روبرو کرده که این مسئله در صنایع سنگین نمود بیشتری داشته است.
 
رئیس شعبه بانک صنعت و معدن همچنین سنتی بودن سیستم مدیریت در بیشتر صنایع کوچک را عامل دیگر بازدارنده پیشرفت آنها عنوان کرد و گفت: ‌بخش قابل توجهی از صنعتگران ما،‌ به صورت خانوادگی در صنعت حضور داشته و این حرفه را از پدران خود به ارث برده‌اند و هنوز از سیستم‌های سنتی برای مدیریت استفاده می‌کنند؛ این صنعتگران عموما اعتقادی به استفاده از متخصصان و کارشناسان و مشاوره با آنها ندارند و این سبب شده تا بهره‌وری و نظام تولید آنها پیشرفت لازم را نداشته باشد.

محمدیان در حالی از وضعیت نابسامان امروز صنعت سخن می‌گوید که بخش عمده‌‌ای از اشتغال کشور در اختیار صنعت است و بر اساس آمارهای رسمی، سهم بسزایی از تولید ملی را در اختیار دارد.

وی افزود: آرامش فعال باید بر فضای اقتصادی کشور حاکم باشد و پیشرفت صنعت در گروی حرکت با گام‌های کوچک برای رسیدن به اهداف بزرگ است و آنچه می‌تواند بیش از هر چیز به صنعت لطمه بزند تصمیمات خلق‌الساعه و انتظار دست یافتنی به موفقیت‌های بزرگ در مدت زمان کوتاه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.