کمبود نیرو در بیمارستانها با ورود دانشجویان پرستاری جبران می گردد

۱۷م دیماه ،
ممتاز نیوز : رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی در بیمارستانها از ظرفیت دانشکده های پرستاری (دانشجویان پرستاری سال آخر) استفاده می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ غضنفر میرزابیگی اظهار کرد: سال آخر دانشجویان پرستاری به کارورزی اختصاص دارد که دانشجویان ناگزیر از حضور در بیمارستان می باشند اما پیش از این در قبال بخش و بیمارستان مسئولیت چندانی نداشتند.

وی ادامه داد: اما از این پس علاوه بر حضور مربی سوپروایزر آموزشی نیز حضور دارد و دانشجویان پرستاری در قبال بخش مسئولیت می پذیرند و باید پاسخگو باشند. به نوعی جزو نیروی انسانی بیمارستان محاسبه می شوند و در عین حال حقوق و مزایایی هم دریافت می کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه از این طریق سالانه ۳۵۰۰ تا ۴ هزار نفر به ظرفیت پرستاری بیمارستانهای کشور اضافه می گردد، افزود: البته این طرح برای بیمارستانهای دولتی است.

میرزابیگی از تربیت بیماریاران به عنوان راهکار دیگری برای جبران کمبود پرستار در بیمارستانها یاد کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، سازمان نظام پرستاری موظف است سالانه ۱۰ هزار بیماریار را تا پایان برنامه پنجم توسعه تربیت و وارد بازار کار کند.

وی با بیان اینکه سال پیش حدود ۱۰ هزار نفر و امسال تا کنون حدود ۸ هزار بیماریار تربیت و وارد بازار کار شده اند، ادامه داد: البته این اشخاص خدمات اولیه بیمار را انجام می دهند و به این سمت می رویم تا نیازی به حضور همراه بیمار نداشته باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه حضور همراه بر بالین بیمار می تواند به ارائه پروسه علمی مراقبتها لطمه بزند، گفت: البته ما با حضور همراه بر بالین بیمار مخالفتی نداریم چون معتقدیم سبب آرامش روانی بیمار می گردد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.