کمبود ۹۰ هزار نیرو در دانشگاههای علوم پزشکی کشور

۲ م دیماه ،

مدیر منابع و نیروی انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاههای علوم پزشکی کشور با کمبود ۹۰ هزار نیرو روبرو می باشند .

به گزارش وب دا، دکتر حسین مبارکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸۵ هزار نفر در حوزه های آموزشی، اداری و درمانی فعالیت می کنند، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده و با توجه به گسترش مراکز درمانی ، آموزشی و پژوهشی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور ۹۰ هزار نیرو کمبود وجود دارد که در این راستا ،به دنبال دریافت مجوزهای استخدامی هستیم .

وی با اشاره به اینکه با ابلاغ مجوزهای استخدامی می توان بسیاری از مشکلات کمبود نیرو را حل کرد خاطر نشان کرد : در دو سال قبل به منظور اجرای قانون ارتقاء بهره وری بیش از ۲۳ هزار نیرو جذب دانشگاههای علوم پزشکی کشور شده اند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر در مراکز درمانی فعالیت می کنند .

مدیر منابع و نیروی انسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قانون ارتقاء بهره وری از مهر ماه پارسال در تمامی مراکز درمانی زیر پوشش وزارت بهداشت لازم الاجرا شده است اظهار داشت: اجرای این قانون بر اساس مصوبه مجلس و هیئت دولت، در دیگر مراکز درمانی اعم از خصوصی، خیریه، تامین اجتماعی و لشکری نیز لازم الاجراست.

دکتر حسین مبارکی با اشاره به  راه اندازی کمیته راهبردی اجرای قانون بهره وری در وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: این کمیته از ابتدای امسال تا کنون عملکرد مراکز درمانی را در اجرای قانون ارتقاء بهره وری مورد پایش قرار می دهد .

وی با اشاره به اینکه نگاه  وزیر بهداشت به  جایگاه نیروی انسانی رویکردی متعالی است خاطر نشان کرد: بر این اساس در سالهای اخیر اقدامات بسیار مهمی  در اصلاح  آئین نامه اداری استخدامی و احکام کارکنان از جمله پرداخت حق جذب صورت گرفته است که این امر سبب افزایش حقوق دریافتی کارکنان شده است .

آخرین خبرها استخدامی وزارت بهداشت سال ۹۱


استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.