کمبود ۷ هزار تخت روانپزشکی در کشور/

۲۹فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : دکتر عباس علی ناصحی مدیر دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۷ هزار تخت روانپزشکی در کل  بیمارستانهای کشور داریم که اکثر آنها در بیمارستان های تک تخصصی روانپزشکی بقیه در بخش های روانپزشکی به بیمارستانهای عمومی وجود دارد.

وی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته پنج هزار تخت روانپزشکی در کنکور کمبود داریم که طبق برنامه ها باید این کمبود ها تا سه سال آینده جبران شود ناصحی با بیان این که سیاست ما این است که کمبود تخت ها را عمدتا در بیمارستان های عمومی جبران کنیم چرا که پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان و صاحبطظران هم توسعه بخش های روانپزشکی در بیمارستان های عمومی است.

وی با تاکید بر این که با این کار می توانیم انگ به بیماران روانی را کم رنگ کنیم اظهار داشت : بستری آنها در بیمارستانهای عمومی سبب می گردد که هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی خدمات درمانی دریافت کنند.

ناصحی عنوان کرد: خدمات روانپزشکی در مراکز استانها به اندازه کافی است ولی به سبب کمبود و امکانات در شهر های کوچک بیماران روانپزشکی به مراکز استانها می آیند و تخت نیمی از تخت های این بیمارستانها توسط آنها اشغال می گردد و همین امر سبب کمبود تخت و برای ساکنین مراکز استانها شود.

بنابراین ما در تلاش برای ایجاد و خدمات روانپزشکی در کل شهرهای کشور هستیم.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.