کمر درد را نابود کنید +راه پیشگیری

کمر درد یکی از مشکلاتی است که بیشتر کارمندان ادارات و به طورکلی افراد پشت میز نشین از آن رنج می برند.برای جلوگیری از این مشکل راه هایی وجود دارد که باید آنها را به دقت انجام داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مشرق، کمر درد در این روزها به عنوان طاعون مدرن شناخته میشود.به طور کلی ۷ نفر از هر ۱۰نفر از این مورد رنج می برد. کمر درد به عنوان یکی از بیماری های اصلی در کارمندان پشت میز نشین شناخته می شود، به طوری که در انگلستان از آن به عنوان دومین مشکل بزرگ پس از استرس نام میبرند.

نشستن به مدت طولانی یکی از بدترینرفتارها برای پایین کمر است.قوز کردن و حالت های بد راه رفتن نیز میتوانند باعث ایجاد درد در گردن و بالای کمر شما بشوند. رعایت نکات زیر می تواند به شما در رفع این مشکل بزرگ کمک کند:

*توجه کنید در طول روز و درحالی که پشت میز نشسته اید پاهایتان با زمین در تماس باشند و در غیر این صورت از استراحتگاه پا استفاده کنید. این باعث می شود تا فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد شود و در نتیجه میزان کمر درد را کاهش می دهد.

*اطمینان حاصل کنید که در انتهای صندلی نشسته اید و شانه های شما نیز به طور کامل در بالای صندلی قرار گرفته باشد. لم دادن و از زیر در رفتن باعث میشود تا ستون فقرات از حالت اصل خود خارج شده و مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.

*در هنگام نشستن دقت کنید که زانوهایتان از قسمت فوقانی بدنتان پایین تر باشد یعنی پاهای شما باید شیبی به سمت پایین داشته باشد. این کار به طور ناخود آگاه باعث می شود تا کمر شما صاف قرار بگیرد.

*سعی کنید به خودتان استراحت بدهید.به هیچ عنوانبیش از ۴۰ دقیقه مداوم پشت میزننشینید. پس از هر میزان پشت میز نشینی حداقل ۵ دقیقه در محیط کار راه بروید و کمی حرکات کششی انجام دهید.

*فضای مناسبی را در مقابل پاهایتان ایجاد کنید و از شلوغ کردن فضای زیر میزتان پرهیز کنید تا فضا برای تکان دادن پا باشد. هر چند دقیقه پاهایتان را از زمین جدا کنید و مقداری آن ها را بکشید تا خون در آن ها به جریان بیافتد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.