کمیته انتخابات مصر، انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر برگزار می‌شود

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۰۱:۲۶:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در زمان مقرر برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برونمرزی، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز(پنج شنبه)در بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در مصر روزهای ۲۳ و ۲۴ می برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز،دادگاه اداری شهر بنها در شمال قاهره روز گذشته با استناد به اینکه کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر صلاحیت برگزاری چنین انتخاباتی را ندارد، حکم عدم برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری مصر را صادر کرد.
دادگاه اداری شهر بنها در توجیه حکم صادره خود تاکید کرد که دعوت از رای دهندگان مصری جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اختیارات کمیته عالی انتخابات نیست ، بلکه تنها شورای عالی نظامی حاکم بر مصر است که می تواند،‌ رای‌ دهندگان مصری را به حضور در انتخابات و ریختن آرا خود به صندوق‌ها دعوت کند و به این ترتیب کمیته عالی انتخابات مصر از حوزه اختیارات خود پا را فراتر نهاده است.
در این راستا یک مقام قضایی مصری اعلام کرد که به زودی شکوائیه‌ای علیه این حکم تقدیم دادگاه عالی اداری مصر شود و انتظار می‌رود، این حکم نقض شود،چراکه”محمدحسین طنطاوی”، رئیس شورای عالی نظامی مصر این صلاحیت و اختیار را به کمیته عالی انتخابات در فراخواندن رای دهندگان مصری به شرکت در انتخابات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داده بود.
این در حالی است که شورای عالی نظامی مصر پیش از در بیانیه‌ای ضمن اعلام اعتماد به کمیته عالی انتخابات مصر و تک تک اعضای آن تاکید کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری مصر در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۳۲۶۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.