کمیته پیگیری فرمایشات رهبری تشکیل می‌شود

جام جم آنلاین: علی لاریجانی در مراسم تقدیر از ایثارگران و جانبازان مجلس شورای اسلامی که امروز در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نهم اشاره کرد و گفت: پس از شنیدن این سخنان مسئولیت بیشتری بر عهده ما نهاده شد. وی گفت: تصمیم گرفتیم کمیته ای در این زمینه مستمراً کار را پیگیری کند البته برخی از مطالب آن قدر وضوح دارد که احتیاج به کاوش های بیشتر ندارد اما باید سریعا اجرا شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،علی لاریجانی در مراسم تقدیر از ایثارگران و جانبازان مجلس شورای اسلامی که امروز در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نهم اشاره کرد و گفت: پس از شنیدن این سخنان مسئولیت بیشتری بر عهده ما نهاده شد.

وی افزود : باید مطالب ایشان را در داخل ذهن خود خوب هضم و هم این مطالب را قاعده‌مند کنیم و سازوکارهایی برای تحقق آن بیندیشیم. باید متعهد به نظرهای امام خامنه ای باشیم که قطعا صلاح کشور و مصلحت مجلس و سایر امور در همین طریق است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ ایثار و جانبازی موتور محرک فرهنگ کشور است، یعنی اگر خصوصیات فرهنگ حماسی در یک فرهنگ نباشد این فرهنگ لخت و سست می شود.
لاریجانی در مراسم تقدیر از نمایندگان و کارکنان ایثارگر و جانباز مجلس ، جانبازان را زینت مجلس دانست.

وی با بیان اینکه ۶۲ جانباز و در مجموع ۱۲۰ ایثارگر در جمع نمایندگان مجلس نهم حضور دارند، افزود: شما نه فقط زینت مجلس بلکه موتور محرک پیشرفت و عدالت در این دهه هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی داشتن روحیه ایثار و شهادت را لازمه فعالیت در جامعه دانست و گفت: با این روحیه می توانیم خیزهای بلند برداریم و در مسیر توسعه و آبادانی حرکت کنیم.

وی افزود: مجلس در اختیار شماست تا همه تجربیات گذشته خود را توأم با استفاده از روحیه ایثار و شهادت به ‌کار گیرید و از روابط غیرمتعارف بگذرید و روشنایی بیشتری در تقنین و نظارت پیدا کنید.

لاریجانی گفت: فرق مجاهد با دیگران این است که او از همه مواهب هستی می گذرد و دریافت او از نظام هستی با دیگران تفاوت دارد و حضور شما به مجلس قدرت می دهد و هم سرمایه‌ ای  برای کشور هستید.

وی افزود: گذشت از مادیات و فاصله گرفتن از این وجه زندگی و آراسته بودن به لباس جانبازی، شما را به موتور محرکی برای آینده کشور تبدیل می کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه داشتن خلوص در مسیر تقنین و نظارت یک لازمه است، گفت: نخستین کار ما رسیدگی به وضع اقتصادی کشور است؛ همان مسئله ای که امروز دشمنان روی آن تمرکز کرده اند.

وی افزود: طبیعتا سیطره کار نمایندگان بر تمام امور داخلی و خارجی است و قانون می گوید که نمایندگان در همه این امور دخالت کنند، اما اولویت یک اصل مهم است.

لاریجانی گفت: وقتی مردم مشکل دارند شما مشکلات آنها را دردمندانه بگویید و هم طبیبانه به دنبال حل آن باشید و فقط این مسائل ادا نشود بلکه با سعی و تلاش و به‌کارگیری نظر کارشناسان دولت و مراکز پژوهشی مجلس، با نگاهی طبیبانه این مشکلات حل شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.