کمپرس آب گرم بهترین روش درمان گل مژه

یک جراح و متخصص چشم پزشکی گفت: کمپرس آب گرم بهترین روش برای درمان گل مژه است.

 یک جراح و متخصص چشم پزشکی گفت: کمپرس آب گرم بهترین روش برای درمان گل مژه است.

«علیرضا دهقان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه اصفهان، با اشاره به این که عفونت مژه ها یا غدد ترشح کننده چشم عامل ایجاد گل مژه بر روی پلک هاست، اظهار کرد: گل مژه یکی از بیماری های شایع چشمی است که در همه سنین دیده می شود

وی با بیان اینکه احساس سنگینی و درد پلک پایین و بالا از علائم ابتلا به گل مژه است، افزود: گل مژه تاثیری بر روی بینایی چشم ها ندارد اما ضایعاتی با اندازه بزرگتر سبب ایجاد فشار بر قرنیه چشم می شود که این فشار با بهبودی گل مژه از بین می رود.

جراح و متخصص چشم با بیان این که در صورتی که روند بهبودی گل مژه طولانی شود باید برای درمان به پزشک مراجعه کرد، گفت: اکثر گل مژه ها طی چند روز بهبود می یابند اما در صورتی که گل مژه بزرگ و چرکی باشد بهتر است تخلیه شود.

دهقان با اشاره به این که کمپرس آب گرم بهترین روش درمان گل مژه است، افزود: برای این منظور می توان یک حوله تمیز را با آب گرم مرطوب و چند دقیقه روی گل مژه قرار داد.

به گفته وی، کمپرس آب گرم سبب تسکین درد پلک ها می شود و به سرباز کردن گل مژه و تخلیه ترشحات چرکی کمک کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این که از فشار دادن یا ترکاندن گل مژه باید پرهیز شود، افزود: این عمل سبب گسترش عفونت به قسمت های دیگر چشم و بروز مشکلات دیگری می شود.

دهقان ادامه داد: برای کمک به از بین رفتن عفونت و پیشگیری از بروز مجدد گل مژه می توان طبق تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

وی با بیان این که اگر التهابات چشم، پلک و یا آلودگی سبب بروز مکرر گل مژه شود باید برای تخلیه گل مژه به پزشک مراجعه شود، یادآور شد: برای جلوگیری از بروز گل مژه باید یک تا دوبار در هفته مژه ها و لبه پلک را با آب گرم و شامپو بچه شست و شو داد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.