کمپین عدالت خواهانه مسلمانان آمریکایی برای کمک به یک ارتشی +عکس

۲۸ آبان ،

اعضای انجمن روابط اسلام و آمریکا نیز به این کمپین پیوسته و تا کنون موفق شده اند تا ۶ هزار امضاء در حمایت از صدیق لانگ جمع آوری کنند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، حدود ۱۵ روز پیش خبری درباره مشکل یک مسلمان سیاه پوست آمریکایی برای مسافرت به آمریکا انتشار یافت (اینجا) “صدیق لانگ” مسلمان سیاه پوست آمریکایی که سابقه یک دهه خدمت در نیروی هوایی آمریکا را نیز دارد بدون هیچ گونه اطلاع پیشی و یا تفهیم اتهامی در لیست پرواز ممنوع پلیس فدرال آمریکا ” اف بی آی ” قرار گرفته و نمی تواند با هواپیما به کشور خود بازگردد.

وی در حال حاضر در کشور قطر اقامت داشته و در آن جا به تدریس زبان انگلیسی مشغول است. پس از ناموفق بودن تلاش های وی برای برگشت به آمریکا مسلمانان آمریکایی در حمایت از وی کمپینی آنلاین را راه اندازی کرده اند و به دنبال خارج کردن نام وی از لیست اشخاص پرواز ممنوع به آمریکا می باشند.

او فاقد هر گونه سابقه کیفری بوده و هیچ اعلام جرمی نیز بر علیه او صورت نگرفته است و واقعا مشخص نیست که وی به چه سبب از برگشت به کشور منع شده است.

اعضای انجمن روابط اسلام و آمریکا نیز به این کمپین پیوسته و تا کنون موفق شده اند تا ۶ هزار امضاء در حمایت از صدیق لانگ جمع آوری کنند.

خواهر صدیق در این مورد اضافه می کند: هفته آینده روز جشن شکرگذاری است. به نظر من این جشن متعلق به تمام ادیان و انسانهاست و معنی آن در کنار هم بودن است. در ضمن شرایط مادر ما از نظر قلبی آنچنان رضایت بخش نیست و این مسئله باعض شده است که حضور برادر ما بیش از هر وقت دیگر در کنار خانواده نیاز باشد.

مشکلات این مرد مسلمان از ۶ ماه پیش آغاز شد. وی با تهیه یک بلیط خطوط هوایی هلند قصد داشت تا از قطر به آمریکا مسافرت کند که مسئولین به وی اعلام کردند که او حق سوار شدن به هواپیما را ندارد چون که نام در لیست پرواز ممنوع آمریکا قرار دارد. نکته قابل توجه در این مورد این است که این مرد آمریکایی تا به امروز به هیچ گونه جرمی متهم نشده و اصولا فاقد هرگونه سابقه کیفری است.

اعضای انجمن روابط مشترک اسلام و آمریکا در ایالت اوکلاهامای آمریکا امیدوار می باشند که بتوانند لااقل تا سال نوی میلادی صدیق را به آمریکا بازگردانند.

لیست اشخاص پرواز ممنوع به آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی و توسط واحد “رصد ضد تروریسم” اف بی آی تشکیل شده و بنا بر اطلاعات موجود شامل اسامی ۲۰ هزار نفر از جمله ۵۰۰ شهروند آمریکایی است. به نظر اف بی آی این اشخاص حاوی روابطی با گروه های تروریستی می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.