کمکهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ابزاری برای مهار انقلاب مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه نهرین نت ، رادیو اوستن نروژ از تلاشهای آمریکا و اسرائیل طی ماههای گذشته برای تاثیرگذاری بر مواضع محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و اخوان المسلمین که پس از پیروزی در انتخابات تصمیم گیرندگان این کشور هستند، پرده برداشت.

رادیو اوستن بیان کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال تاثیرگذاری بر سیاست خارجی مصر در دو بعد هستند؛ نخست، تخریب تلاشهای ایران و مصر برای از سرگیری روابط میان دو کشور، دور کردن دو کشور در موضوعات منطقه ای از جمله موضوع سوریه، دامن زدن به اختلافات شیعی-سنی در مصر و تحریک جریان سلفی علیه شیعه است.

در این گزارش آمده است: آمریکا و اسرائیل همچنین تلاش می کنند با استفاده از برخی کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس مانند قطر، امارات و عربستا،ن سیاستهای خود را در مصر دنبال کنند.

آنها می کوشند که بهار عربی را مهار کنند و با تشویق کشورهای حوزه خلیج فارس برای سرمایه گذاری در مصر، این کشور را در ائتلاف آمریکا-اسرائیل نگه دارند و مانع نزدیک شدن مصر به ایران شوند.

رادیو اوستن بیان کرد: مبالغ هنگفتی که از سوی این کشورها اختصاص داده شده است از دید آمریکا و اسرائیل مانعی برای جهت گیری ضد پیمان کمپ دیوید خواهد شد و پل میان قاهره و تل آویو همچنان فعال خواهد بود.

در این گزارش آمده است: گزارشهای کشورهای غربی از تلاش قطر و عربستان برای احیای تصمیمات رژیم مبارک از طریق نظام کنونی مصر حکایت دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.