کمک‌های امدادی ژاپن به زلزله زدگان شمال غرب ایران

بر طبق خبرها این زلزله حداقل ۳۰۸ نفر کشته و ۴۵۰۰ نفر زخمی به جای گذاشته و تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این زلزله آسیب دیده‌اند.
 
دولت ژاپن در تاریخ در پاسخ به درخواست ایران تصمیم به ارسال کمک‌های امدادی فوری به دولت جمهوری اسلامی ایران که در زلزله شمال غرب کشور متحمل خسارات جدی شد، گرفت. 

دولت ژاپن در پاسخ به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم به ارسال کمک‌های امدادی فوری به دولت جمهوری اسلامی ایران که در زلزله شمال غرب کشور متحمل خسارات جدی شد، گرفته است. این کمک‌ها شامل توالت سیار (شامل حمام) و ژنراتور به ارزش تقریبی ۱۸ میلیون ین ژاپن (حدود ۲۲۵۰۰۰ دلار آمریکا) بوده و از طریق آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) صورت می‌گیرد. 

طبق این تصمیم مقرر شده که تعداد ۱۰۰ عدد اتاقک توالت سیار (شامل حمام) به زودی به مناطق زلزله زده ارسال شود. 

در تاریخ ۲۱ مرداد، زلزله شدیدی به قدرت ۴/۶ ریشتر در استان آذربایجان در شمال غرب ایران رخ داد. تعداد کثیری از خانه‌ها در روستاهای متعددی در نزدیکی مرکز این زلزله ویران شد. 

بر طبق خبرها این زلزله حداقل ۳۰۸ نفر کشته و ۴۵۰۰ نفر زخمی به جای گذاشته و تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این زلزله آسیب دیده‌اند. 

دولت ژاپن که عمیقاً سپاسگزار کمک‌های ایران در خصوص زلزله «توهوکو» است، در پاسخ به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران و بنا بر نقطه نظرات انسان دوستانه و با عنایت به روابط دوستانه دو کشور تصمیم به ارسال این کمک‌ها گرفته است. 

«کین ایچی کومانو»، سفیر ژاپن در ایران، ضمن ابراز همدردی عمیق خود با قربانیان زلزله و بازماندگان آن، اظهار داشت که از شمار بسیار قربانیان زلزله‌های متعدد شمال غرب ایران از شنبه پیش تا کنون بسیار متاثر شده است. 

وی افزود که دولت و مردم ژاپن کمک‌های فوری مردم ایران به زلزله بزرگ شرق ژاپن در سال پیش را از یاد نمی‌برند و اینکه کشورش مایل است در مواجهه با این حادثه سهمگین کمک‌های امدادی خود را در اسرع وقت ارسال دارد. 

کمک‌های ایران به زلزله توهوکو 

دولت جمهوری اسلامی ایران کمک‌های غذایی خود شامل ۵۰ هزار قوطی کنسرو را به ژاپن ارسال کرد. علاوه بر این، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و همسرشان طی دو نوبت بازدید از مناطق زلزله زده (شهر یامادا، واقع در استان ایواته و شهر کوریاما واقع در استان فوکوشیما) بنا بر روابط دوستانه بین دو کشور به تهیه غذا و توزیع آن اقدام کردند. 

به گزارش فارس،ماهی تن کنسروی به تعداد ۲۵۰۰۰ قوطی و حبوبات کنسرو شده به تعداد ۲۵۰۰۰ قوطی بالغ بر ارزش ۲۰ میلیون ین و وزن کل ۱۸ تن.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.