کمک انگلیس به استانداردسازی جاده‌ در ایران!

عصرایران: روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار گزارشی از کمک های سالانه انگلیس به بانک جهانی نوشت که علی رغم سیاست دولت بریتانیا، بخش اعظمی از این کمک های سالانه که از جیب مالیات دهندگان بریتانیایی پرداخت می شود در پروژه هایی هزینه می شود که لندن هیچ کنترل و نظارتی بر روی آنها ندارد.

دولت انگلیس سال گذشته بیش از ۹۵۳ میلیون پوند به بانک جهانی کمک کرده است که برآورد می شود ۵۰ میلیون پوند از این کمک به صورت وام بانک جهانی به ایران برای استانداردسازی جاده های این کشور به منظور کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده های ایران پرداخت شده است.



ایران بالاترین آمار تلفات جاده ای در جهان را دارد

این روزنامه انگلیسی می نویسد پس از بحران مالی درانگلیس، دولت محافظه کار بریتانیا سیاست خود را نسبت به کمک به کشورهای دیگر تغییر داده و ترجیح می دهد دیگر به کشورهای با درآمد متوسط و در حال توسعه کمک نکند و کمک های مالی خود را صرفا به کشورهای فقیر ارایه دهد.

این در حالی است که بر اساس گزارش های منتشره بسیاری از کمک های مالی سالانه بریتانیا به بانک جهانی یا به کشورهای متوسط و در حال توسعه همچون ایران و چین پرداخت می شود یا در اختیار توسعه پروژه های غیر زیر بنایی و توریستی و تفریحی در کشورهایی چون ایسلند و مراکش و .. صرف می شود.

دولت انگلیس با مساله کسری بودجه مواجه است و در دو سال گذشته دولت محافظه کار دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تلاش کرده است برای کاستن از کسری بودجه سیاست انقباضی مالی را در بودجه های سنواتی به اجرا بگذارد و بسیاری از کمک ها و سیاست های حمایتی و کمک های آموزشی به دانشگاه ها و دانشجویان را تعدیل کند که این مساله با اعتراضات عمومی روبرو بوده است.

کمک های انگلیس به بانک جهانی از طریق “وزارت توسعه بین المللی” این کشور پرداخت می شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.