کمک بلاعوض به طرحهای پژوهشی استانی/ معرفی برترین شرکتهای دانش بنیان

۱۶ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، نسرین سلطانخواه در مراسم افتتاح پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی با اشاره به تصویب آیین نامه بنیادهای نخبگان استانی در بنیاد ملی نخبگان، افزود: براساس این مصوبه، بنیادهای نخبگان استان‌ها می‌توانند ۵ طرح و اختراع را برای بهره‌مندی از تسهیلات سطح دو بنیاد ملی نخبگان (۲۰ میلیون تومان) معرفی کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد میزان تسهیلات ارایه شده به مخترعان اظهار داشت: تاکنون ۴۰ مخترع از تسهیلات سطح دو بنیاد ملی نخبگان که شامل ۲۰ میلیون تومان کمک مالی می‌‌شود، برخوردار شده‌اند.
 

وی با بیان اینکه چهار اختراع نیز از تسهیلات سطح یک بنیاد ملی نخبگان برخوردار شدند، ادامه داد: این تسهیلات در راستای کمک به ثبت بین‌الملل اختراعات در نظر گرفته شده است.
 
سلطانخواه با اشاره به برپایی جشنواره‌های شکوفایی و نوآوری در طول ۴ سال، خاطرنشان کرد: در طول ۴ دوره برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی در مجموع قراردادهایی به میزان ۳۳ میلیارد تومان منعقد شده است. براین اساس در جشنواره اول (سال ۸۸) ۴ میلیارد تومان، در جشنواره دوم و سوم ۱۵میلیارد تومان و در چهارمین جشنواره قراردادهایی به میزان ۱۴ میلیارد تومان میان مخترعان و سرمایه‌گذاران منعقد شد.
 

رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دو ماه قبل توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است و به دنبال آن کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش بنیان با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.
 

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی با نهایی شدن معیارهای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، فراخوان عمومی برای شناسایی این شرکت‌ها ارایه شود و سپس شرکت‌های دارای صلاحیت و مورد حمایت نهادها معرفی خواهند شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.