کمک رسانی پایانه های نفتی ایران به زلزله زدگان دشتی ادامه دارد

۲۶فروردین۱۳،

سید پیروز موسوی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در ساعات اول زلزله، با دستور وزیر نفت، ستاد بحران با حضور تمام شرکت های نفت و پتروشیمی مستقر در جزیره خارگ تشکیل شد و برای امدادرسانی به زلزله زدگان شهرستان دشتی بوشهر برنامه ریزی های لازم انجام شد.

وی یادآورشد: در همین راستا پزشکان متخصص بهداشت و درمان صنعت نفت خارگ در قالب یک گروه مجهز با اعزام به منطقه زلزله زده ،سلامت محیط زلزله زده را برای جلوگیری از شیوع بیماری های احتمالی کنترل می کنند.

موسوی ادامه داد: تاکنون اقلام مورد نیاز زلزله زدگان براساس اعلام نیاز ستاد مدیریت بحران استان بوشهر در قالب پنج محموله ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: هم اینک یک گروه از کارکنان این شرکت با حضور در منطقه در حال پاکسازی محیط و آواربرداری مناطل زلزله زده می باشند.

موسوی افزود: شرکت های صنعت نفت مستقر در جزیره خارگ امکانات و تجهیزات خود را برای کمک رسانی به زلزله زدگان دشتی بوشهر بسیج کرده است.

وی یادآورشد: در همین راستا یک فروند بالگرد در ساعات اول پس از وقوع زمین لرزه، به شهرستان دشتی اعزام شد و هم اکنون نیز در حال امداد رسانی است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: یک فروند هواپیمای اورژانس هوایی از نوع فوکر ۵۰ نیز با حالت اضطراری و آماده باش کامل برای جابجایی مجروحان زلزله دشتی اختصاص یافت .

موسوی افزود: هم اینک نیز شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت های مستقر در جزیره خارگ آمادگی کامل برای کمک به خانواده های خسارت دیده دارند.

وی اظهارکرد:پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری و تاکید وزیر نفت برای تامین نیازمندی های زلزله زدگان شهرستان دشتی حجت را بر همه ما تمام کرده است.

موسوی گفت: همکاری تلاشگران صنعت نفت در جزیره خارگ با آسیب دیدگان زلزله ، الیتام بخش درد و رنج مردم داغدار آن منطقه شده است.

زلزله ای به بزرگی ۱/۶ ریشتر ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۴۹ ثانیه بیستم فروردین ماه جاری بخش های شنبه و طسوج و کاکی شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند و سبب کشته شدن ۳۷ تن و مصدومیت یکهزارو ۵۰ نفر و تخریب سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شد.ک/۳

۶۲۸

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.