کمک مالی اروپا به “اوکراین” در ازای اجرای اصلاحات “سیاسی و اقتصادی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

“استفان فول” کمیسر امور مربوط به گسترش اتحادیه اروپا علام کرد در صورتی که حولات مثبتی در اوکراین ایجاد شود ما نیز حاضریم کمک های مالی خود را به این کشور افزایش دهیم.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر اوکراین اصلاحات سیاسی و اقتصادی مورد نظر صندوق بین المللی پول را به اجرا گذارد این نهاد آماده است کمک مالی بیشتری در اختیار آن قرار دهد.

“استفان فول” کمیسر امور مربوط به گسترش اتحادیه اروپا و سیاست همجواری، در سخنانی در جمع نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کرد در صورتی که اوکراین اصلاحات سیاسی و اقتصادی را با همکاری صندوق بین المللی پول به اجرا گذارد و تحولات مثبتی در این کشور ایجاد شود ما نیز حاضریم کمک های مالی خود را به این کشور افزایش دهیم.

کمیسر امور مربوط به گسترش اتحادیه اروپا و سیاست همجواری در همین باره افزود از میان اقدامات سیاسی که ما خواستار اجرای آنها در اوکراین هستیم اصلاح قانون انتخاباتی است.

فول افزود اوکراین علاوه بر این باید در خصوص همکاری سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا با روی گشاده برخورد کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مسئول سیاسی در بروکسل نوشت: در صورتی که اوکراین در خصوص اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی تعهد دهد اتحادیه اروپا و آمریکا در نظر دارند کمک مالی قابل توجهی در کوتاه مدت در اختیار این کشور قرار دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.