کمک نیروهای حافظ صلح سازمان ملل iبه سربازان دولتی در سودان

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

منابع خبری وابسته iبه سازمان ملل اعلام کردند، سربازان حافظ صلح بین‌المللی پس از درگیری در منطقه دارفور نزدیک iبه ۱۲ سرباز زخمی نیروهای دولتی سودان را iبه طور هوایی از محل درگیری خارج کردند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات مشترک اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در سودان موسوم iبه “یونامید” اعلام کرده بود که پس از درگیری اخیر در ایالت دارفور شمالی سودان، نیروهای وابسته iبه این هیات iبه طور هوایی سربازان زخمی را بر اساس درخواست از منطقه درگیری خارج کردند.

با وجود این، این هیات اعلام نکرد که چه تعداد سرباز زخمی شده و این سربازان متعلق iبه کدام طرف درگیری بوده اند.

منابع خبری وابسته iبه سازمان ملل iبه خبرگزاری فرانسه گفتند که این انتقال هوایی برای بیش از ۱۲ سرباز دولتی زخمی انجام شده است.

“کریستوفر سیکمانیک”، مسئول روابط عمومی یونامید اظهار داشت: یونامید تایید می‌کند که نیروهایش تعدادی از سربازان دولتی سودان را iبه منظور معالجات پزشکی iبه محلی دیگر منتقل کرده‌اند.

یونامید در بیانیه‌ای گفت: درگیری میان نیروهای دولتی سودان و یک گروه مسلح در نزدیکی منطقه شانگیل توبای بخشی از درگیری‌های گسترده‌تر طی ماه‌های اخیر در منطقه بوده است.

در این بیانیه تاکید شد: بالا گرفتن خشونت‌ها بسیار نگران کننده است.

شورشیان جنبش عدالت و برابری سودان اعلام کردند که iبه یک کاروان دولتی بزرگ که از منطقه شانگیل توبای iبه طرف شمال می‌رفته، حمله کردند.

آنها گفتند که یک خودروی زره‌ای را تصرف کرده و چند خودروی دیگر را از بین بردند و تسلیحات و خودروهای دیگری نیز iبه دست آوردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.