کمک های لادن طباطبایی به افراد مبتلا به بیماری اوتیسم

لادن طباطبای در این باره می گوید: «مدتی است که با انجمن خیریه ای همکاری می کنم که برای شناساندن و تبلیغ بیماری اوتیسم فعالیت می‌کنند تا بتوانیم در آینده ای نزدیک مرکز جامع خیریه در این زمینه داشته باشیم. چون متأسفانه این بیماری رو به گسترش است و در صد بچه هایی که به این بیماری مبتلا می شوند، روز به روز بیشتر می‌شود. البته در تمام دنیا این بیماری مورد توجه قرار گرفته است و همه در صدد مقابله با این بیماری هستند».

وی همچنین ادامه می دهد:«این بیماری از ۳ سالگی در بچه ها نمایان می‌شود و ۵- ۳ سال زمان شروع آموزش این بچه هاست که اگر آموزش آنها به تأخیر بیفتد و یا به موقع شناخته نشود، روی ارتباط اجتماعی آنها نیز تأثیر می گذارد. اتفاقاً این بچه ها استعداد فوق العاده ای دارند، اما متأسفانه به خاطر عدم شناخت جامعه نسبت به این بیماری آنها را جزو بچه های کم توان ذهنی قرار می‌دهند. در صورتی که هوش و درک احساسات بالایی دارند و از این نظر به این کودکان فشار بسیار زیادی در جامعه می آید».

طباطبایی درباره این کودکان اضافه می‌کند:«ما سعی داریم تا از این طریق همدلی بیشتری با خانواده ها کنیم تا فشار جامعه روی این بچه ها و خانواده هایشان نباشد. متأسفانه حتی برخی از متخصصین هم با این بیماری آشنایی ندارند. من دیدم پدر یک کودک بیماری را که متخصص اطفال است ولی شناخت درستی از این بیماری ندارد و به همین دلیل کودک صدمات زیادی را متحمل می‌شود. بنابراین در این مدت سعی کردیم تا توجه و حمایت دولت را جلب کنیم. خوشبختانه در این ۳- ۲ ماه نیز پیشرفت خوبی داشتیم».

وی درباره حضور هنرمندان در این نوع فعالیت های انسان دوستانه می گوید:«هنرمندان بسیاری از این نظر با این انجمن همکاری می‌کنند؛ از جمله مریلا زارعی، گلاره عباشی، مهتاب کرامتی، رویا نونهالی، هنگامه قاضیانی، شقایق دهقان، پژمان جمشیدی و سایر هنرمندان و ورزشکاران».

وی در پایان درباره فرزند خودش که چنین بیماری دارد، عنوان می‌کند:«به دلیل اینکه دختر خودم دچار این بیماری است، بهتر می توانم احساس خانواده هایی را که درگیر این بیماری هستند درک کنم. بنابراین برای حمایت از این خانواده ها و آموزش کودکان بیمار که هزینه های بسیاری را در بر دارد، در تلاش هستیم. امیدوارم در آینده وضعیت بدتر نشود و شرایطی مهیا شود تا خانواده ها بتوانند از خدمات ویژه بهره بگیرند».

بانی فیلم

نوشته کمک های لادن طباطبایی به افراد مبتلا به بیماری اوتیسم اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.