کمک های مردمی با حضور سینماگران از مرز یک میلیارد گذشت

سینماپرس- گروه سینما/ سینماگران طی اقدامی خیرخواهانه در روزهای پنج شنبه و جمعه -۲۶ و ۲۷ شهریور ماه- مقابل سینما آزادی به جمع آوری کمک های مردمی پرداختند که طی این دو روز بیش از یک میلیارد ریال وجه نقدی و مقداری کمک های غیرنقدی برای هموطنان زلزله زده استان آذربایجان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، به پیشنهاد پرویز پرستویی، کمال تبریزی و رضا میرکریمی سینماگران تصمیم گرفتند تا با حضور مقابل سینما آزادی به جمع آوری کمک های مردمی برای آسیب دیدگان زلزله اخیر بپردازند و روز پنج شنبه ۲۶ شهریور ماه و در روز ابتدایی این طرح با حضور جمع کثیری از سینماگران برگزار شد و حاصل این روز حدود ۶۰ میلیون تومان وجه نقد برای زلزله زدگان بود.

در روز دوم با توجه به استقبال مردمی و همین طور حضور هنرمندان صاحب نامی چون شهاب حسینی، رضا کیانیان، بهمن فرمان آرا و رخشان بنی اعتماد و… پلیس نیروی انتظامی وارد عمل شد و از سینما آزادی خواست تا بعدازظهر جمعه با تعطیل کردن این برنامه جمعیت را متفرق کنند. اما پس از مذاکرات سینماگران با نیروی انتظامی به شرط انتقال جمعیت از خیابان به داخل سینما با ادامه جمع آوری کمک ها موافقت شد.

ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۷ شهریور ماه با انتقال جمعیت به داخل سینما هنرمندانی چون پرویز پرستویی و سیروس ابراهیم زاده جلوی درب سینما ایستادند تا مردم را به سمت صندوق ها که در طبقه اول چیده شده بودند، راهنمایی کنند. پرستویی قبض هایی در دست دارد تا کمک های نقدی مردمی را که قصد ورود به سینما را ندارند، دریافت کرده و به آن ها قبض بدهد.

حبیب رضایی با رفت و آمد در طبقات خیرین را راهنمایی می کرد اما در این بین عده زیادی درخواست داشتند تا با هنرمندان عکس بگیرند و با وجود تاخیر در کار جمع آوری کمک ها هنرمندان با روی خوش این خواسته را اجابت می کردند.

بسیاری از مردمی که به سینما آمده بودند از هنرمندان به دلیل این کار خداپسندانه تشکر کرده و راضی بودند که این کمک ها توسط افرادی که به آن ها اعتماد بیشتری دارند به دست آسیب دیدگان آذربایجان شرقی می رسد.

برخی از طریق سایت های خبری و فضای مجازی و برخی هم از شلوغی مقابل سینما آزادی از این حرکت نیکوکارانه هنرمندان مطلع شده اند.

رضا میرکریمی، کمال تبریزی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، جهانگیر کوثری، رخشان بنی اعتماد، همایون ارشادی، رویا تیموریان، نگار جواهریان، محمد مهدی عسگرپور، طناز طباطبایی، رضا عطاران، مسعود رایگان، همایون اسعدیان، حسن پورشیرازی، حامد بهداد،حبیب رضایی، منوچهر محمدی، محمد پیرهادی، مانی حقیقی، غلامرضا موسوی، کوروش سلیمانی، صابر ابر، باران کوثری، فرهاد توحیدی، سیروس ابراهیم زاده، حامد کمیلی، یدالله صمدی، هارون یشایایی، فرشته طائرپور، کامبوزیا پرتو، شایسته ایرانی، حمید فرخ نژاد، آزیتا حاجیان، ریماه رامین فر، امیر جعفری، شهاب حسینی، ویشکا آسایش، ترانه علیدوستی، پرستو صالحی، مجید صالحی، مازیار میری، علی رام نورایی، بهمن فرمان آرا، محمدرضا موئینی از جمله هنرمندانی بودند که در سینما آزادی حضور یافتند.

به دلیل نگرانی های نیروی انتظامی از برهم خوردن امنیت کشور، برخلاف وعده سینماگران روزهای جمع آوری کمک ها افزایش نیافت و روز جمعه با بیش از ۱۰۰میلیون تومان جمع آوری کمک ها به پایان رسید.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۲۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.