کمک ۱۴۶ میلیارد تومانی اولیا به مدارس در سال گذشته

99999999.jpg

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته اولیا بالغ بر ۱۴۶ میلیارد تومان کمک داوطلبانه به مدارس داشتند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، فرشته حکمتیان در همایش انجمن اولیا و مربیان گفت: در فصل پنجم سند تحول بنیادین بر افزایش نقش آموزش و پرورش در خانواده در رشد و تعالی جامعه اسلامی تاکید شده و آموزش و پرورش و خانواده را جدا از یکدیگر ندیده است.

وی افزود: تاکید بر مشارکت‌ها و اثربخشی همگانی بویژه تاثیر خانواده‌ها در رشد و تعالی برنامه‌های آموزش و پرورش یکی دیگر از بحث‌هایی است که در سند تحول به آن تاکید شده است.

وی افزود: تقویت بنیان خانواده با افزایش توانمندی خانواده و نقش آنها در امر تربیت از مباحث دیگری است که مورد تاکید قرار گرفته و امروز نقش و جایگاه خانواده و ارتباط آنها با مدارس را در تعلیم و تربیت شاهد هستیم.

حشمتیان گفت:‌ همه برنامه‌های آموزش و پرورش به خانواده منتهی می‌شود و در ارتباط دو سویه خانواده با مدارس برنامه‌های آموزش و پرورش شکل منسجمی یافته و بر اساس اهداف پیش می‌رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس کشور فعال است و حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز عضو این انجمن هستند.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش به تمامی استان‌ها بخشنامه شده تا انتخابات انجمن اولیا و مربیان را در هفته اول مهر برگزار کرده و برنامه‌های خود را از نیمه دوم سال تحصیلی آغاز کنند.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در انجمن اولیا و مربیان نیز گفت: هدف از تشکیل اتاق فکر در انجمن اولیا و مربیان استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت بالای اولیا در برنامه‌هاست و امسال در بخشنامه نیز تاکید شده تا پس از برگزاری انتخابات نیز اعضا و اولیا حضور فعالی در مدارس داشته باشند.

حشمتیان با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان همانند نمایندگان مجلس باید در قبال برنامه‌های مدارس احساس تکلیف کنند، عنوان کرد:‌ در حال حاضر با مسئله جنگ نرم روبرو هستیم و امروز روز کنترل اولیا نیست، بلکه باید دانش آموزان را جهت دهی کرد و این امر ممکن نمی‌شود مگر با همراهی اولیا با مدرسه.

وی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی نیز گفت: یکی از مهمترین موضوعات، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان است که امسال به طور جدی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از فعالیت سه کارگروه تخصصی انجمن اولیا و مربیان خبر داد و گفت: اساسنامه انجمن اولیا و مربیان اصلاح شده که هم اکنون در دست بررسی شورای عالی آموزش و پرورش است و در این اساسنامه اولویت مشارکت و استفاده از توانمندی اولیا در حوزه آموزشی، انجمن اولیا و مربیان است.

حشمتیان همچنین با اشاره به وجود ۱۹۰ مرکز مشاوره و ۶۲۰ مشاور تخصصی گفت: ۷۴ هزار دوره آموزشی خانواده برگزار شده که در آن بیش از هفت میلیون نفر از اولیا شرکت داشتند و تا کنون ۲۵۰ عنوان کتاب و ۳۶۰ هزار تیراژ مجله پیوند با موضوع انجمن اولیا و مربیان به چاپ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۴۶ میلیارد تومان کمک‌های داوطلبانه اولیا به مدارس اعطا شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.