کمک ۴۴ میلیارد یورویی اروپا به یونان

۰۷م آذر ،

بینا- وزرای دارایی منطقه یورو در موافقت نامه ای تازه با صندوق بین المللی پول که اوایل روز سه شنبه منعقد شد بیش از چهل میلیارد یورو (حدود پنجاه و دو میلیارد دلار) از انبوه بدهی های یونان کاستند و در عوض بخشی از وام های وعده داده شده به این کشور را که مدتهاست بلوکه شده است آزاد کردند.
به گزارش بینا، طلبکاران بین المللی یونان موافقت کردند که تا سال ۲۰۲۰، نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی در این کشور را از رقم تقریبی صد و چهل و چهار درصد به صد و بیست و چهار درصد برسانند.
وزیران خارجه منطقه یورو سپس موافقت کردند که مبلغ چهل و سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو بعد از ماه ها دست و پنجه نرم کردن یونان با فقدان تامین مالی نهادهای جهانی به این کشور ارایه کنند.
بنا بر این گزارش، هر دو اقدام در یک مرحله صورت خواهد گرفت.
با این حال، مطابق موافقت نامه وام کمکی به یونان که در ماه مارس تصویب شد قرار بود که که نسبت بدهی های یونان به تولید ناخالص ملی این کشور تا سال ۲۰۲۰ به صد و بیست درصد برسد که چهاردرصد کمتر از رقم تصویب شده فعلی است.
یونان از ماه ژوئن در انتظار یک قسط وام به مبلغ سی و یک میلیارد یورو (چهل میلیارد دلار) بوده است که بخشی از وام صد و سی میلیارد یورویی است که در آغاز سال میلادی جاری برای کمک به اقتصاد بحران زده این کشور تصویب شد.
یونان در عوض موافقت کرد که رشته ای از اقدامات ریاضتی تازه را برای کاهش بودجه مصرفی سالانه اش اجرا نماید.
صندوق بین المللی پول مدتها به دنبال اجرای پروژه بخشودگی بدهی های کشورهای بدهکار منطقه یورو موسوم به پروژه اصلاح مو بوده، اما آلمان مخالف اجرای این پروژه است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.