کمیته داوران، باعث اشتباهات داوری است

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان گفت: اشتباهات داوری عمدی نیست بلکه فشار بعضی از افراد خاص در کمیته انضباطی باعث اشتباهات داوری در بازی می شود.

علی خسروی ، کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: اشتباهات داورهای رقابت های لیگ برتر فوتبال به صورت عمدی نیست بلکه این سهوا اتفاق می افتد چون فشار عصبی از طرف یک وعده خاص باعث بروز اشتباهات داورها میشود به داوران فشار عصبی وارد میشود وآنها نمی توانند با تمرکز بالا قضاوت را انجام بدهند و سهوا اشتباه مرتکب می شوند.

وی ادامه داد: افسردگی داوران باعث شده که یک داور در بازی تمرکز کافی را نداشته باشد و این افسردگی از طرف فشار کمیته داوران به روی داورهای دیدارهای مهم است.

خسروی در مورد انگیزه نداشتن داورها خاطرنشان کرد: انگیزه بین داوران از بین رفته است یک داور در طول فصل ۳۰بازی را قضاوت می کند یک داور دیگر درهمان سطح فقط ۵بازی را یک فصل سوت می زند.

وی ادامه داد: فغانی که کاندیدای قضاوت درجام جهانی ۲۰۲۴برزیل است آن قدر با فشار روی خودش احساس می کند که در یک بازی نمی تواند ۳پنالتی قطعی را اعلام کند.
خسروی درمورد انتخاب رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: هیئت رئیسه باید هرچه زودتر تکلیف رئیس دپارتمان داوری را مشخص کند. رئیس دپارتمان داوری را باید کمیته داوران انتخاب کند ودبیرکل نمی تواند درباره انتخاب این پست نظری بدهد.

وی درمورد ناظران داوری وانتخاب آنها برای هر بازی گفت: انتخاب ناظران داوری برای رقابت های لیگ برتر فوتبال به صورت لابی زدن صورت می گیرد فردی که تا دیروز داور بوده است بدون گذراندن کلاس های ناظری داوری، ناظری بازی می شود رفیق بازی و باند بازی باعث کنار گذاشتن نیروهای کارآمد داوری می شود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.