کمیساریای عالی حقوق بشر جلوی نسل‌کشی مسلمانان میانمار ‌را بگیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، فراکسیون حقوق بشر مجلس به مناسبت ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بیانیه ‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه که علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس قرائت کرد، به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

روز ۱۴مردادماه در تقویم رسمی کشور روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام گرفته است و مناسبت آن تهیه و تدوین اعلامیه حقوق بشر اسلامی در این تاریخ است که دولت‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با ایمان به پروردگار عالم و توجه به عقیده توحید ناب که ساختار اسلام بر پایه آن است و نیز برای پاسداری از دین و جان و خرد و ناموس و مال نسل بشر، ضمن تأکید بر نقش تمدنی و تاریخی امت اسلامی به جهت ایفای سهم خود و تلاش‌های انسانی مربوط به حقوق بشر که هدف آن حمایت بشر در برابر بهره‌کشی و ظلم بوده و تأکید بر آزادی و حقوق او و با ایمان به اینکه حقوق اساسی و آزادی‌های عمومی در اسلام جزئی از دین مسلمانان است، اعلامیه ۲۵ ماده‌ای را به تصویب رساندند.

 

فراکسیون حقوق بشر مجلس ، شورای اسلامی با گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اعلام می‌دارد که با اعتقاد، تلاش برای تکریم بندگان خداوند را سرلوحه کار خود دارند و از همتایان پارلمانی خود در کشورهای مختلف می‌خواهند که نسبت به استفاده ابزاری کشورهای سلطه‌گر از اعلامیه جهانی حقوق بشر هوشیار باشند و در افشای نقض حقوق‌بشر توسط مدعیان دروغین آن تلاش کنند.

 

بدیهی است غربی‌ها به سرکردگی آمریکا، موضوع حقوق بشر را در دستورکار و در استراتژی درازمدت خود برای مقابله با جهان اسلامی قرار داده‌اند لذا شایسته است همه کشورهای اسلامی با حفظ و تقویت وحدت و انسجام خود اجازه ندهند وحدت و اقتدار و عزت اسلامی توسط دشمنان تضعیف شود.

 

فراکسیون حقوق بشر نقشه شوم و خائنانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را در به راه انداختن اختلاف و نزاع بین کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان را محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد سردمداران مثلث فوق، به جای نقض حقوق ملت‌ها و نسل‌کشی و جنگ‌افروزی، به پاسخگویی به اعتراضات ملت‌های خود بپردازند.

 

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند که دشمنان اسلام امروز اندیشه‌های اعتقادی و باورهای دینی مسلمانان را نشانه گرفتند و در حالی که شدیدترین و غیرانسانی‌ترین مجازات‌ها و شکنجه ها را در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو دارند، به بهانه دفاع از حقوق بشر منافقانه در امور کشورها دخالت می‌کند و با بهانه‌جویی‌های غیرمنطقی سعی در ایجاد مانع در حرکت استقلالی و بیداری اسلامی کشورهای منطقه را دارند لذا امروز بیش از هر زمان، پایداری بر اصول اسلامی اهمیت دارد.

 

این فراکسیون ضمن محکوم کردن کشتار و نسل‌کشی در کشور میانمار از کمیساریای عالی حقوق بشر می‌خواهد که مسئولانه، به این موضوع ورود پیدا کرده و خواهان توقف کشتار مسلمانان شود.

 

امیدواریم با هوشیاری کشورهای منطقه، توطئه استکبار جهانی که جوهره آن حمایت از رژیم صهیونیستی و تقویت آن در منطقه است، خنثی شود و همه کشورهای مسلمان از جمله همسایگان جمهوری اسلامی ایران و نیز کشور خط مقدم مقاومت یعنی سوریه با صلح و دوستی متوجه دشمن اصلی باشند و یکدیگر را تقویت کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.