کمیسیون امنیت ملی مجلس کشتار شیعیان در پاکستان را محکوم کرد

۱۹م اسفند ،

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی کشتار شیعیان در پاکستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی کشتار شیعیان در پاکستان، بیانیه‌ای صادر کرده که متن کامل آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حوادث تروریستی پاکستان و شیعیان مظلوم پاکستان امت اسلامی را محزون ساخت و احساسات جامعه بشری را جریحه‌دار کرد. جنایاتی که طی چند روز اخیر در پاکستان رخ داده و سبب شهادت جمعی از مسلمانان و شیعیان این کشور شده نشان عمق توطئه‌های دشمنان اسلام، قرآن، جهان اسلام و امت اسلام است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همگام با علما، مراجع، روحانیت معظم و حوزه‌های علمیه اعلام می‌دارد:

۱- توطئه اقدامات تروریستی و قتل عام شیعیان پاکستان طراحی شده از سوی دشمنان اسلام و قرآن و محور شیطانی آمریکایی ـ انگلیسی با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی و تاثیرگذاری بر تصمیم مهم دولت پاکستان مبنی بر آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز بین دو کشور است. جنایات هولناک مذکور هرگز از ذهن جهان اسلام پاک نخواهد شد.

۲- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جنایت تروریستی علیه شیعیان پاکستان را به شدت محکوم کرده و از دولت پاکستان انتظار دارد ضمن جلوگیری از تکرار چنین اقدامات تروریستی با عوامل آن به شدت برخورد نموده و آنها را به سزای اعمالشان برساند.

۳- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از علمای پاکستان انتظار دارد تا با صدور فتوا و بیانیه مبنی بر تحریم اینگونه اقدامات جنایتکارانه تروریستی و محکومیت آنها اجازه عملیاتی شدن توطئه آمریکایی ـ انگلیسی در بین مسلمانان را ندهند.

۴- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزارت امور خارجه انتظار دارد به طور فعال و موثر همه ظرفیت‌های دیپلماسی خود را به کار گیرد تا ضمن محکوم نمودن اینگونه جنایات، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از حوادث مشابه از طریق مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیگیری گردد.

۵- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اعلام تعجب از مراجع و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری و دارای مسئولیت قانونی، انتظار دارد آن مراجع و نهادها به ویژه شورای امنیت سازمان ملل اقدامی به‌موقع و عملی در مقابله با جنایات تروریستی پاکستان انجام دهند و به وظیفه قانونی و انسانی خود عمل نمایند.

۶- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اعلام هم‌دردی با خانواده محترم شهدا و عرض تسلیت به یکایک آنها، تمام تلاش خود را جهت احقاق حقوق آنها و مجازات عوامل جنایات مذکور از طریق مجاری بین‌المللی به کار خواهد گرفت.

۷- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بار دیگر حوادث جنایتکارانه تروریستی و شهادت جمعی از شیعیان پاکستان را محضر مقام معظم رهبری، مراجع و علما، حوزه‌های علمیه و کلیه مسلمانان ایران و جهان تسلیت گفته و تمام ظرفیت پارلمانی را در جهت افشای توطئه مذکور به‌کار خواهد گرفت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

مجلس شورای اسلامی

شنبه نوزدهم اسفند ماه /

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.