کم‌خوابی، آسم کودکان را تشدید می‌کند

تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد که کم خوابی بر عملکرد کودکان شهرنشین مبتلا به بیماری آسم تاثیر منفی می‌گذارد و وضعیت تحصیلی و ورزشی آنها را کاهش می‌دهد.

پایگاه خبری هلث دی نیوز نوشت : این تحقیقات حاکی است: کم خوابی در بین کودکان شهرنشین مبتلا به آسم شایع است و دلیل عمده غیبت از مدرسه، مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان و میزان کمتر مشارکت در فعالیتهای ورزشی است.

این تحقیقات روی ۱۵۰ کودک مبتلا به آسم انجام شد که در مرکز تحقیقاتی برادلی هاسبرو در دانشکده پزشکی برون تحت درمان بودند.

لارن دنیل، رئیس تیم تحقیقات در گزارش دانشکده آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی گفت: کودکانی که پیشینه شهرنشینی دارند با خطر افزون خوابهای منقطع رو به رو هستند که این امر می‌تواند به شدت بر عملکرد روزانه آنها تاثیر بگذارد.
 

بر پایه این گزارش، آسم علت ۱۰٫۵ روز غیبت سالانه در مدرسه‌های آمریکا است.کودکانی که اضطراب و نگرانی‌های بیشتری دارند؛ بعد از آنکه در طول شب به دلیل علائم مربوط به آسم از خواب بیدار می‌شوند، در خوابیدن مجدد دچار مشکل هستند.

علاوه بر این، والدین این کودکان گفتند: کیفیت زندگیشان در هنگامی که آسم کودکانشان به خوبی تحت کنترل نیست، به شدت پایین تر است.

دکتر استنلی فاین من، رئیس آکادمی کالج آسم، آلرژی و ایمونولوژی آمریکا گفت: متخصصان آلرژی می‌توانند به کودکان و والدین آنها کمک کنند تا یک برنامه درمانی ایجاد کنند و از این طریق میزان غیبت در مدرسه و مراجعه به بیمارستان را کمتر و بهره‌وری و کیفیت کلی زندگی آنها را افزایش دهد.

آکادمی آسم، آلرژی و ایمونولوژی آمریکا گفت: کودکان مبتلا به آسمی که تحت مراقبت یک متخصص آلرژی هستند ۵۴ تا ۷۶ درصد کمتر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و ۶۰ تا ۸۹ درصد کمتر بستری می‌شوند و ۷۷ درصد کمتر کلاس های مدرسه را از دست می‌دهند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.