کم توجهی مسئولان “منطقه یورو” برای مبارزه با “بیکاری”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تحلیلگران اقتصادی معتقدند در راستای سیاستهای رشد بدون اشتغال، بسیاری از سیاستگزاران اروپایی هنوز برای پذیرش مسئله کاهش بیکاری آمادگی ندارند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، کارشناسان اقتصادی عقیده دارند مسئولان منطقه یورو توجه ویژه ای به مسئله مبارزه با بیکاری در این ناحیه ندارند و به همین سبب معضل بیکاری در کشورهای بحران زده اروپایی نظیر اسپانیا همچنان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پیش بینی هایش دربارهٔ بیکاری اسپانیا تجدید نظر کرده و اعلام کرده است میزان بیکاری در سال جاری افزایش می یابد.

“نیرا جهیچ” تحلیلگر اقتصادی موسسه بلومبرگ دربارهٔ سیاستهای رشد بدون اشتغال در اروپا گفت: بسیاری از سیاستگزاران هنوز برای پذیرش مسئله کاهش بیکاری آمادگی ندارند.

کارشناسان تاکید می‌کنند اقتصادهای منطقه یورو با خطرات جدی روبرو می باشند و میزان بیکاری در کشورهای اروپایی تا اواخر سال آینده افزایش خواهد داشت و بخش بانکی در این کشورها هم با مشکلات تازهی روبرو خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند مقامات اقتصادی بعضی کشورها در پی بحران اخیر استعفا کردند و اگر مشکلات در این منطقه حل نشود احتمال فروپاشی آن وجود دارد.

گزارش ماهانه میزان بیکاری در آمریکا یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی مورد توجه است و وقتی مردم دربارهٔ عقب افتادن روند احیاء اقتصادی منطقه یورو صحبت می کنند، ابتدا به بیکاری اشاره می گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.