کم توجهی به رعایت اصول اخلاقی بحران اجتماعی فرهنگی را وجود می آورد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، رعایت اصول اخلاقی از جمله مواردی است که در فرهنگ ایرانی و اسلامی بارها مورد توجه قرار گرفته و پیشنهاد شده است.

محمدی استاد دانشگاه ضمن بیان این نکته اضافه نمود: هدف نهایی دین و فرهنگ برطرف نمودن دشواری های رفتاری است به همین نسبت عدم توجه به اصول دینی و سنتی بی توجهی و فاصله گرفتن از مسائل اخلاقی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کم لطفی است اگر بگوییم مردم کاملا از اصول اخلاقی فاصله گرفته اند اما باید اعتراف نمود اخلاق در جامعه رو به نسیان است.

وی از جمله به اخلاقی های اجتماعی جامعه ما را بی احترامی به بزرگترها، عدم رعایت حرمت اشخاص، تجاوز به حریم خصوصی دیگران و حتی کم توجهی به قوانین عمومی دانست.

وی تصریح نمود: جامعه امروز بسیار سریع چوب این بی اخلاقی ها را خورده است.

در قدیم اگر زوجین اختلافی با هم داشتند به احترام ریش سفید فامیل که پادرمیانی می نمود کار از این خرابتر نشود، یکدیگر را می بخشیدند و کانون خانواده با هر مسئله ای کوچکی از هم نمی پاشید اما امروز آمار بالای طلاق نشان از این دارد که جوانان کمتر از مشورت بزرگترها چه در هنگام ازدواج چه در هنگام اختلافاتشان بهره می گیرند و اگر بزرگتری قصد خاموش نمودن آتش دعوا داشته باشند بی آنکه احترامش را نگه دارند به او می گویند: در کار ما دخالت نکن.

وی گفت: بارها می بینیم سبب بعضی گرانی ها، احتکار اجناس توسط عده ای سودجو است و این چیزی غیر از کاهش عشق و محبت مردم به یکدیگر نمی باش. بد دهانی ها و بی اعتمادی ها در بین مردم روز به روز بیشتر می گردد و همه فراموش نمودند اصول اخلاقی تنها نجات بخش جوامع است.

گفتنی است، هنوز اما وقتی می بینی جوانی صندلی خود را در اتوبوس به ریش سپید و یا مو سپیدی می دهد خوشحال می شوی و یا وقتی جشن عاطفه ها می رسد و سیل ادم هایی که دست نیاز به هموطنانشان را رد نکرده اند می بینی حس می کنی که جماعت ایرانی هنوز مانده است تا بحران اجتماعی اخلاقی بیافریند و هنوز مانده است تا یکدیگر را فراموش نمایند./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.