کم فروشی ۳۰ درصد از آبمیوه‌های بازار/توقیف سه کیلوگرم طلای غیر استاندارد

۲۱ آبان ،

مدیر کل استاندارد استان تهران از کم فروشی ۳۰ درصد از آب میوه‌ها و نکتارهای موجود در بازار خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسلم بیات با اشاره به این‌که امسال برای اولین بار به سبب نگرانی‌های به وجود آمده به صورت ویژه از بازار مواد غذایی نمونه برداری شد توضیح داد: نتیجه بررسی ما نشان داد که ۳۰ درصد از نمونه‌های نکتار و آب میوه، ۱۱٫۴ درصد از نمونه‌های کمپوت و کنسرو ، ۱۰ درصد از نمونه‌های روغن و ۸٫۸ درصد از نمونه‌های فرآورده‌های لبنی حاوی مغایرت وزنی با استاندارد اعلام شده می باشند.همچنین ۲٫۲ درصد از فرآورده‌های لبنی از نظر میزان چربی مغایر با استاندارد درج شده روی محصول می باشند.

وی افزود: به صورت جزیی‌تر ۲۵ درصد از شیر ، ۲۰ درصد از ماست ، ۱۵٫۷ درصد از رب گوجه فرنگی، ۱۴٫۲ درصد از کنسرو تن ماهی، ۱۲٫۵ درصد از انواع کنسروهای خورشت و ۱۱٫۱ درصد ازکنسروهای لوبیا چیتی نمونه برداری شده از بازار نیز از نظر وزنی مغایر با استاندارد بودند.

او با اشاره به کشف ۱۷ مورد جعل علامت استاندارد در هفت ماهه امسال افزود: در همین مدت ۸۰۰ مورد اعلام جرم در دادگاه‌ها علیه تولیدکنندگان متخلف شد ضمن این که در هفت ماهه امسال ۲۰۰۰ کیلوگرم وزنه غیر استاندارد نیز از بازار جمع‌آوری شد.

مدیر کل استاندارد استان تهران با اشاره به توقیف سه هزار و ۴۵ گرم طلای غیر استاندارد از نظر عیاری و وزنی در تهران طی هفت ماهه امسال خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰ واحد تولید مصنوعات طلا در استان تهران پروانه کاربرد علامت استاندارد گرفته‌اند.

بیات همچنین از پلمپ و تعطیلی هشت شهربازی استان تهران خبر داده و گفت: به ۲۳ شهربازی نیز اخطار داده شده که تا وقت برطرف کردن نقص تجهیزات غیر استاندارد خود حق بهره برداری از آن‌ها را ندارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.