کم مصرف‌ترین خودروی جهان به بازار می‌آید

۰۵م اسفند ،

فولکس‌واگن کم مصرف‌ترین خودروی جهان را به بازار عرضه می‌کند

Bookmark and Share

فولکس واگن اعلام کرده قصد دارد کم‌مصرف‌ترین خودروی جهان را به بازار عرضه کند. این خودرو که XL1 نام دارد براساس کانسپتی ساخته می‌شود که دو سال پیش رونمایی شد {+} و با یک سیستم هیبرید دیزل تنها ۰.۹ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. 

خودرویی که فولکس‌واگن قصد دارد در نمایشگاه ژنو رونمایی کند و در نهایت به بازار عرضه شود، از نظر ظاهری با کانسپت XL1  تفاوت بسیاری ندارد. بدنه گلوله شکل خودرو کمترین مقاوت در برابر هوا را دارد به طوری که ضریب آئرودینامیک خودرو را به ۰.۱۸۹ کاهش داده است. 

وزن ماشین هم تنها ۷۹۵ کیلوگرم است و در ابعاد مزدا MX-5 است و برای دو نفر جا دارد. موتور ماشین ترکیبی از یک موتور ۸۰۰ سی‌سی دیزل با قدرت ۷۴ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۷ اسب بخار است. خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیه زمان می‌خواهد و حداکثر سرعتش ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. XL1 با نیروی ذخیره شده در باتری‌هایش می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر حرکت کند. 

این خودرو فعلاً تنها در بازار اروپا عرضه خواهد شد و فولکس‌واگن اعلام کرده برنامه‌ای برای فروش آن در بازارهای دیگر ندارد. قیمت ماشین هم هنوز اعلام نشده اما فولکس‌واگن می‌گوید ظرفیت تولید هزار دستگاه از آن را در سال دارد. XL1 در کارخانه فولکس‌واگن در اسنابروئک در آلمان و در کنار پورشه باکستر و فولکس‌واگن گلف کانورتیبل به طور دست‌ساز ساخته می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ | فولکس‌واگن | XL1 | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۲/۲۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.