کناره‌گیری بانک صادرات از اجرای طرح گازی

۱۳م آذر ،

بینا- بر اساس توافق بانک صادرات و شرکت ملی گاز، این بانک از مشارکت در اجرای دو طرح گازی احداث پالایشگاه بید بلند۲ و ساخت واحد استحصال اتان پالایشگاه گاز پارسیان به ارزش ۴٫۱ میلیارد دلار به سبب بعضی مسائل مالی کنار رفت.
براساس گزارش فارس، بر اساس آخرین توافقات بانک صادرات با شرکت ملی گاز ایران، مشارکت این بانک در احداث پالایشگاه بیدبلند ۲ و پارسیان منتفی شده و قرارداد به وزارت نفت برگردانده شده است.
بنابراین گزارش، سبب این موضوع ظاهراً بعضی اختلافات مالی و عدم تأمبن منابع اعلام شده که در نهایت تصمیم به تغییر پیمانکار گرفته شده است.
این گزارش حاکی است: تفاهمنامه و قرارداد مشارکت بانک صادرات در این ۲ پروژه گازی در زمان مسئولیت جهرمی، مدیر عامل وقت بانک امضا شده است.
جواد اوجی معاون وزیر نفت، اسفند ماه سال ۱۳۸۸ از انعقاد دو تفاهمنامه به ارزش ۳ میلیارد یورو با بانک صادرات برای ساخت واحد اتان پالایشگاه گاز پارسیان و تکمیل پالایشگاه گاز بیدبلند دو خبر داده بود.
براساس این قرارداد، بانک صادرات ایران در ساخت پالایشگاه بید بلند ۲، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و در ساخت واحد استحصال اتان پالایشگاه گاز پارسیان، نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.
در اجرای این دو طرح مهم گازی، سهم بانک صادرات ایران ۸۰ درصد و سهم شرکت ملی گاز ایران ۲۰ درصد تعیین شده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.