کناره گیری مقام مسئول بحران سوریه در کاخ سفید

کناره گیری مقام مسئول بحران سوریه در کاخ سفید

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری مهر، پایگاه خبری النشره گزارش داد که مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در امور سوریه که خدمات زیادی نیز به دولت اوباما کرده است، از سمت خویش استعفا کرد.

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهار داشت: می توانم بگویم فرد هوف در آستانه بازنشستگی قرار دارد.

یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود نیز گفت: هوف خدمات مهم و برجسته ای را در راستای خدمت به دولت آمریکا انجام داده است.

این استعفا در شرایطی رخ می دهد که تمامی سران جهان هم اکنون در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمده اند و سوریه یکی از موضوعات محوری سخنرانی مقامات به شمار می رود.
این در حالی است که شبکه تلویزیونی ” پرس تی وی ” خرداد ماه گذشته در گزارشی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ” دبکافیل” در اسراییل اعلام کرد که منابع رسمی امریکا می‌گویند واشنگتن قطعا در حال برنامه ریزی برای مداخله نظامی در سوریه و تعیین زمان این حمله است و در این میان فرد هوف نیز نقش مهمی دارد.

به گزارش پرس‌تی‌وی، وب سایت اسرائیلی DEBKAfile که به نظر می‌رسد روابط نزدیکی با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دارد روز شنبه (۲۷ خرداد، ۱۶ ژوئن) به نقل از یک منبع که نامش ذکر نشده است اعلام کرد:”این مداخله روی خواهد داد. مساله وقوع حمله نیست بلکه زمان آن است.”

در این گزارش آمده است هیاتی از شبه نظامیان مخالف دولت سوریه به منظور گفت‌وگو درباره درخواست‌های‌شان در زمینه دریافت تسلیحات سنگین از دولت امریکا در حال حاضر در واشنگتن به سر می‌برند.

سران این گروه در دیدار با رابرت فورد، سفیر امریکا در سوریه و فرد هوف، کارشناس سوریه در وزارت خارجه امریکا ۲ فهرست را برای تایید این مقام‌های امریکایی در اختیارشان قرار دادند: فهرست انواع تسلیحات سنگینی که توانایی رویارویی با نیروهای مسلح بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را داشته باشد و همچنین اهداف تعیین شده که حمله به آن‌ها به بی‌ثباتی دولت سوریه می‌انجامد.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.