کنار آمدن با شکست عاطفی

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 کنار آمدن با شکست عاطفی

علایم شکست عاطفی شباهت بسیاری با افسردگی دارد؛

ناتوانی در لذت بردن از زندگی، کاهش شدید انگیزه، اختلال در خواب و بیداری صبحگاهی و احساس خستگی و کوفتگی شدید در صبح‌ها از علایم شکست عاطفی است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اطلاعات ؛ در این شرایط کاهش یا افزایش شدید اشتها، گرایش به رفتارهای اشتباه مثل استعمال سیگار، افت شدید میل جنسی در مردان و برهم خوردن سیکل قاعدگی در زنان، بی‌هدف بودن و افزایش میل به خودکشی یا دیگرکشی به چشم می‌خورد. بنابراین ممکن است شما با همسرتان زیر یک سقف باشید اما ناکامی عاطفی، شما را دچار چنین علایمی کند.

بهترین کار این است که با احساسات واقعی‌تان رودررو شوید. آخرین تلاش‌هایتان را برای جوش دادن رابطه و پا گرفتن زندگی‌تان بکنید. احساستان را با همسرتان در میان بگذارید و خشم‌های فروخورده‌تان را به او بگویید.

اما اگر کارتان به طلاق و جدایی کشید، باید سعی کنید با حقیقت رو به رو شوید و رابطه تمام شده‌ای را ببینید که دیگر کاری برای احیای آن نمی‌شد انجام داد.

اگر لازم است گریه کنید و احساسات خشم و ناامیدی‌تان را بیرون بریزید. با کسی که به او اعتماد دارید درد دل کنید و سعی کنید این شکست را به سلامتی پشت سر بگذارید.

سوگواری برای شکست عاطفی تا ۳ ماه اول طبیعی است اما اگر بیشتر از ۶ ماه طول بکشد دیگر فرد از نظر روحی طبیعی نیست و باید به روان‌شناس مراجعه کند. هدف از مراجعه این است که فرآیند سوگواری زودتر سپری شود.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر دوشنبه ۲۰ شهریور   مشاهده : ۶۶   | بازدید از صفحه اول


مهارتهای زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.