کنترل ایدز با پنهان‌کاری امکانپذیر نخواهد بود / آمار رو به رشد مبتلایان به این بیماری در کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳

تأمینی‌لیچائی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید به گونه‌ای در خصوص ایدز در کشور کار شود که همه‌ ناقلان این بیماری خود را به مراکز درمانی معرفی کنند.

«حسن تأمینی لیچائی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ دربارهٔ‌ گسترش بیماری ایدز در کشور گفت: این بیماری در کشور رو به گسترش است و باید تدابیر خاصی برای کنترل این بیماری در نظر گرفته شود.
 
وی افزود: ایران در دهه‌ ۷۰ ، کشوری فاقد بیماری ایدز بود ولی از آن زمان تاکنون این بیماری گسترش قابل توجهی یافته است.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در کشور ما به دلیل مسائل فرهنگی و اعتقادی حساسیت‌های ویژه‌ای دربارهٔ‌ بیماری ایدز وجود دارد که سبب می‌شود اشخاص نسبت به بیان و یا پیشگیری این بیماری احساس خوبی نداشته باشند.
 
تأمینی لیچائی با تأکید بر اینکه راه‌های انتقال بیماری ایدز متفاوت است و فقط به یک طریق ایجاد رابطه‌ جنسی پرخطر، محدود نمی‌شود، تصریح کرد:‌در حال حاضر بسترهای انتقال این ویروس در اکثر کشورهای جهان و همچنین کشور ما شناسایی شده است، از این رو باید با کنترل بسترهای گسترش این بیماری به مقابله با آن شتافت.
 
وی تصریح کرد: تا زمانیکه جنبه‌ی پنهان‌کاری در خصوص بیماری ایدز وجود دارد نمی‌توان نسبت به کنترل جدی آن اقدام مؤثری کرد.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در پایان خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای در خصوص بیماری ایدز در کشور کار شود که همه‌ی ناقلان این بیماری خود را به مراکز درمانی معرفی کنند و همچنین جزء آمار مبتلایان به این بیماری قرار گیرند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.