کنترل بارداری و کاهش سقط جنین

زنان > سلامتی
یک بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهد فراهم آوردن وسائل کنترل بارداری رایگان و قابل‌اعتماد برای زن ممکن است از ۴۱ تا ۷۱ درصد از سقط جنین‌ها پیشگیری کند.

به گزارش لایو ساینس در این بررسی پژوهشگران شیوه‌های ضدبارداری برگشت‌پذیر و قابل اعتماد را در اختیابر بیش از ۹۰۰۰ زن در ناحیه سنت ‌لوئیس قرار دادند. آنها دریافتند که این برنامه باعث کاهش میزان سقط جنین در میان این زنان در حد ۶۲ تا ۷۲ درصد شد.

جف ریپرت، استاد بیماری‌های زنان و زایمان در دانشکده پزشکی واشنگتن و سرپرست این پژوهش در این باره گفت: “اثر در اختیار گذاشتن وسائل کنترل بارداری رایگان از لحاظ جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته بسیار بیشتر از حدی بود که ما انتظار داشتیم. به نظر ما دسترسی به وسائل ضدبارداری، به خصوص IUD (وسیله درون رحمی) و قرص‌های هورمونی کاشتنی (ایمپلنت) به همراه آموزش درباره موثرترین روش‌ها، بالقوه می‌تواند به طور قابل‌توجهی شمار بارداری‌های ناخواسته و سقط جنین‌ها در این کشور کاهش دهد.”

این یافته‌ها با سیاست‌های دولتی بهداشتی آمریکا ارتباط پیدا می‌‌کند، به خصوص که طرح مراقبت بهداشتی اوباما کارفرمایان را مجبور می‌کند که خدمات بهداشتی از جمله پوشش کنترل بارداری را برای کارمندان خود فراهم کنند. این اجبار یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ۲۰۱۲ آمریکا است.

بر اساس آمار تحقیق ملی رشد خانواده که بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا انجام شد، ۴۹ درصد همه بارداری‌ها در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ ت ۲۰۰۹ در آمریکا ناخواسته بوده‌‌‌‌‌اند.

و حدود ۴۳ درصد این بارداری‌هی ناخواسته به سقط جنین منجر شده‌اند. در ضمن یک بررسی در سال ۲۰۱۱ تخمین زد که تولدهای ناخواسته هر سال ۱۱ میلیارد دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه ایجاد می کند.

به گفته این پژوهشگران این بررسی اهمیت استفاده از روش‌های ضدبارداری طولانی‌‌مدت مانند آی یو دی را نشان می‌دهد.

قرص‌های خوراکی ضدبارداری نسبت به این روش‌ها میزان عدم موفقیت بیشتری دارند، زیرا زنان باید به یاد داشته باشند تا در زمان مشابهی در هر روز آنها را مصرف کنند.

مشکل استفاده از آی یو دی که تا ۱۰ سال می‌توان آن را حفظ کرد، هزینه بالای آن در آمریکا است که ممکن به بیش از ۸۰۰ دلار برسد، و در نتیجه بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد نمی‌‌توانند از عهده مخارج آن برآیند.

به گفته کارشناسان بارداری‌های ناخواسته یک مشکل عمده بهداشتی در آمریکا است و بیش از همه دختران نوجوانن و زنان با تحصیلات کمتر و سطح اقتصادی پایین‌تر را گرفتار می‌کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.