کنترل جوانان از طریق تلفن همراه

۲۴م دیماه ، موبنا- شرکت NTT DoCoMo گوشی هوشمندی ویژه نوجوانانی که در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند طراحی و تولید کرده است.

گوشی هوشمند تازه طراحی شده برای نوجوانان به والدین این امکان را می‌دهد که مکالمه و کاربرد فرزندانشان را از گوشی موبایل کنترل کنند.
بر این اساس پدر و مادرها می‌توانند دسترسی فرزندانشان را به گوشی‌های موبایل روزنانه محدود کنند یا برای آنها زمان مکالمه و مدت آن را تعیین کنند و از سوی دیگر دسترسی به اینترنت را کنترل کنند.
به گفته سازندگان این گوشی، استفاده کودکان در صورتی به گوشی‌های هوشمند می‌تواند امن باشد که دسترسی آنها به سرویس‌های مختلف گوشی محدود و کنترل شده باشد.
بنابراین از این گوشی امکان دسترسی به وب‌سایت‌های غیر اخلاقی و دانلود و خرید نرم‌افزار کامل کنترل شده است.

مکالمه صوتی و ارسال ایمیل فقط به نام‌ها و آدرس‌های ثبت شده در دفترچه تلفن محدود می‌شود و زمانی که بیش از مدت تعیین شده گوشی مورد استفاده قرار گیرد یا مکالمه قطع می‌شود یا به والدین در این زمینه اخطار داده می‌شود.

این گوشی همچنین دارای نرم‌افزارهای ویژه و مناسبی است که کاربرد گوشی را ساده‌تر می‌کند و نیز از دیکشنری ژاپنی- انگلیسی، دسترسی به روزنامه، کتاب‌های الکترونیکی، بازی و سیستم ناوبری پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر این گوشی ضدآب است و از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، پردازنده دوهسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی، اینفرارد و کیف پول الکترونیکی بهره می‌برد.

این گوشی از اواخر ماه جاری میلادی در بازار ژاپن عرضه می‌شود.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.