کنترل دستگاه‌های الکترونیکی به کمک امواج مغز ممکن شد

۳۱فروردین۱۳،

 

دستبندها، ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند نسل آتی فناوری‌های نوین محسوب می‌شوند که قرار است کاربران جهانی را به سمت خود جذب کنند. اما کارشناسان بر مبنای نتایج حاصل از مطالعات تازه خود به این نتیجه رسیده‌اند که در آینده شاهد خواهیم بود دستگاه‌های الکترونیکی با نیروی ذهن کنترل می‌شوند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی همه بخش‌های زندگی، از نرمش‌های روزانه گرفته تا کیفیت خواب اشخاص و علایم حیاتی در بدن آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، زیرا آن‌ها به بدن انسان بسیار نزدیک می باشند و حسگرهایی را شامل می‌شوند که قادر به خواندن امواج مغزی می باشند تا در جریان تمام فعالیت‌های فکری و ذهنی فرد هم قرار گیرند.
 
"جان چوانگ"(John Chuang) مدیر تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا گفت: «دستگاه‌های رایانه‌ای پوشیدنی یک کاندیدای مناسب محسوب می‌شوند تا این قبیل فناوری‌ها را به کاربران برسانند».
 
باید توجه داشت که کنترل دستگاه‌های الکترونیکی به کمک نیروی ذهن و تمرکز روی بخش‌های مختلف این دستگاه‌ها از این طریق در آینده نزدیک محقق نمی‌شود. اما چوانگ و همکارانش موفق شدند در فعالیت تازه خود برای کنترل امواج مغزی واحد به ۹۹ درصد موفقیت دست یابند و این آزمایش را با ضریب موفقیت یاد شده روی ۱۵ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیا انجام دهند.
 
محققان در این آزمایش از کلاه‌های الکترونیکی EEG برای کاربران استفاده کردند و به کمک آن‌ها به اشخاص امکان دادند با تمرکز و کنترل امواج مغزی، یک بازی رایانه‌ای را هدایت کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.