کنترل شدن هزینه های پنج دسته از بیماری ها

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راهنماهای بالینی (گاید لاین) در پنج گروه پزشکی پر هزینه برای بیماران بستری بیمارستان ها در حال تدوین است.

کنترل شدن هزینه های پنج دسته از بیماری ها

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر) دکتر محمد حاجی آقاجانی در حاشیه برگزاری نشست «بررسی فرصت ها، چالش ها و تهدیدهای طرح تحول نظام سلامت» گفت: در حال حاضر هزینه های تشخیصی درمانی بیماران بستری در پنج گروه داخلی قلب، جراحی قلب، ارتوپدی، جراحی اعصاب و نورواینترونشن (اقدامات تشخیصی درمانی عروق مغزی) سنگین است و به همین علت وزارت بهداشت در حال تنظیم سیاست های بالینی برای این پنج گروه پر هزینه پزشکی است.
بر اساس خبر ایرنا، آقاجانی اظهار داشت: اگر سیاست ها یا راهنماهای بالینی تهیه و تنظیم شود، اقدامات تشخیصی – درمانی این گروه بیماران براساس اصول علمی و فقط در حد ضرورت علمی انجام می شود .

وی اظهار داشت: در صورتی که اقدامات یادشده بر اساس اصول علمی و ضروری انجام شود از انجام خدمات القایی یا اضافی برای بیمار نیز جلوگیری می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اساتید برجسته در پنج رشته پزشکی یاد شده را از تهیه و تنظیم کنندگان این راهنماهای بالینی برشمرد.

آقاجانی در عین حال به جلسه امروز اشاره کرد و گفت: نبود راهنماهای بالینی یکی از ایراداتی است که در این جلسه به طرح تحول نظام سلامت وارد شد؛ این درحالی است که طرح تحول نظام سلامت به راهنماهای بالینی توجه کرده است.

نشست فرصت ها، چالش ها و تهدید های طرح تحول نظام سلامت بعداز ظهر یکشنبه در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری با حضور مسوولان و کارشناسان حوزه سلامت برگزار شد.

در این جلسه دکتر «دکتر محمدحسن طریقت منفرد»، «علیرضا مرندی» و «مسعود پزشکیان» سه وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضورداشتند.

قرار بود دکتر «مرضیه وحید دستجردی» از دیگر وزرای سابق وزارت بهداشت هم در این جلسه حضور داشته باشد که وی تا زمان انتشار این خبر در جلسه یاد شده حضور نداشت.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.