کنترل مرزها برای ممانعت از ورود سلاح رمز موفقیت حل بحران سوریه

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

امیرعبدالهیان در دیدار اخضر ابراهیمی تاکید کرد؛

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: کنترل مرزها برای ممانعت از ورود سلاح و گروههای مسلح بی مسئولیت و پرهیز از اقدامات مداخله جویانه را رمز موفقیت هرگونه اقدام مسالمت جویانه در بحران سوریه است.

به گزارش حوزه سیاسی خارجی باشگاه خبرنگاران، اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه که به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص  اقدامات و تلاشهای بعمل آمده در حل و فصل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

ابراهیمی در این دیدار ضمن تمجید از تلاش های منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران برای پایان بحران سوریه از طریق مسالمت آمیز تاکید کرد : بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد بر نقش و جایگاه بسیار مهم ایران در منطقه تاکید کرد و معتقد است  جامعه جهانی برای پایان بحران سوریه نیازمند به این نقش جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی افزود: تحکیم و گسترش بیش از پیش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه بویژه دو کشور ایران و عربستان بسیار موثر و سازنده خواهد بود.

اخضر ابراهیمی ضمن تشکر از کمکهای انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه، بر ادامه تلاشهای خود برای پایان بحران سوریه از طریق مسالمت آمیز تاکید نمود.

امیرعبداللهیان نیز از تلاشها و اهتمام اخضر ابراهیمی در کمک به حل برخی بحران های منطقه ای به ویژه سوریه تقدیر کرد و اذعان داشت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از این تلاشها ادامه خواهد داشت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه از طریق سیاسی افزود : باید کشورهای جهان و سازمان های منطقه ای مبارزه جدی با پدیده تروریسم در منطقه به ویژه سوریه را مورد اهتمام قرار دهند و به این کشور برای ایجاد راه حل سیاسی بر اساس فرآیند دموکراتیک از طریق گفتگوی سوری – سوری کمک نمایند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کنترل مرزها برای ممانعت از ورود سلاح و گروههای مسلح بی مسئولیت و پرهیز از اقدامات مداخله جویانه را رمز موفقیت هرگونه اقدام مسالمت جویانه در بحران سوریه دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.