کنترل مناطق بیشتری از حلب

جام جم آنلاین: ارتش سوریه کنترل محله الجدیده را که منطقه ای مسیحی نشین در حاشیه حلب است، دوباره به دست گرفت.ارتش سوریه همچنین اعلام کرد کنترل مناطق بیشتری در شمال حلب را به دست گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛  در این حملات صد و هشتاد فرد مسلح کشته و سی تن نیز بازداشت شدند که در میان بازداشت شدگان تک تیراندازها و افرادی از ملیت افغان دیده می شوند.

.

شمار دیگری از اعضای گروههای تروریستی مسلح در تعدادی از مناطق حلب به ویژه سیف الدوله در درگیری با نیروههای سوری کشته ،‌ زخمی و دستگیر شدند و مقادیر زیادی نیز سلاح از جمله سلاحهای سنگین و نیمه سنگین از آنان کشف و مصادره شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ،یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت :« به هنگام تعقیب تروریستها در منطقه سیف الدوله در شهر حلب ، مجموعه ای از سلاحها از جمله خمپاره‌های سنگین و نیمه سنگین ، آر پی جی ، تفنگهای روسی ، تیربار ، گلوله های خمپاره ، مهمات ، تفنگهای شکاری بمب‌اشکن ، انواع مواد منفجره، کلتهای کمری ، وسایل پزشکی ، تفنگهای ویژه تک تیراندازی و دوربینهای دید در شب  کشف و ضبط شد ».

آدم طریفی گزارشگر شبکه سوریه نیز در گزارشی گفت :نیروهای سوری در عملیات ویژه در حلب ، تعدادی از محله‌ها را از وجود تروریستهای مزدور پاکسازی کردند.

یگانی از نیروهای مسلح تروریستها را با همکاری با ساکنان در منطقه سیف‌الدوله تعقیب کردند. ساکنان منطقه سیف‌الدوله در شناسایی مکانهای حضور تروریستهای مسلح نقش مهمی ایفا کردند.

نیروهای سوری علاوه بر کشف و ضبط مقادیر زیادی سلاح در منطقه سیف الدوله ، یکی از سرکرده‌های گروههای تروریستی مسلح را کشتند و تعدادی از تروریستها را نیز دستگیر کردند.

یگان دیگری از نیروهای سوری نیز در اطراف کلانتری زیدیه در سیف الدوله عملیات ویژه انجام دادند و تعدادی از تروریستها را که در این منطقه سنگر گرفته بودند کشتند .

نیروهای سوری به هنگام پاکسازی محله‌های حلب از وجود تروریستها با تعدادی از آنها در عبّاره بولس و حاره الحداده در منطقه جدیده درگیر شدند که به کشته شدن دو تروریست تک تیرانداز و دستگیری شمار دیگری از آنان منجر شد.

نیروهای مهندسی ارتش سوریه نیز یک بمب را که در میدان الحطب کار گذاشته شده بود خنثی کردند. این میدان از وجود تروریستها به طور کامل پاکسازی شده است و سه نفر از تروریستها به هنگام پاکسازی ا ین میدان کشته شدند که شخصی به نام عزه الدین حسن از جمله تروریستهای شناسایی شده است.

نیروهای سوری همچنین پنج تروریست را دستگیر کردند که یکی از آنها از سرکرده‌های گروههای تروریستی در منطقه  جدیده در حلب است.

یگان دیگری از نیروهای سوری یکی از گروههای تروریستی را که از اطراف حلب به  این شهر می آمدند تا به تروریستها کمک کنند در دام انداختند و اعضای این گروه را کشتند و یک دستگاه خودروی آنها را که به تیربار مجهز بود منهدم کردند.

نیروهای دولتی سوری در جنگ با تروریسم به تروریستهای مزدور در تعدادی از محله‌ها تلفات سنگینی وارد کردند که به کشته شدن دهها تروریست منجر شد و تعدادی از آنها نیز سلاحهایشان را کنار گذاشتند و تسلیم شدند.

یک منبع در استان حلب گفت یگانی از نیروهای مسلح در منطقه فردوس عملیات ویژه انجام دادند که به کشته شدن شماری از تروریستها در نزدیکی مدرسه ولید و منطقه جبّ القبّه منجر شد.

نیروهای سوری همچنین شمار زیادی از افراد مسلح را که در منطقه بستان الباشا یک ایستگاه پست بازرسی ایجاد کرده بودند کشتند و شمار دیگری از آنان را زخمی کردند.

نیروهای سوری همچنین دهها تروریست را در نزدیکی اداره آب حلب کشتند.همچنین اعضای یک گروه تروریست در نزدیکی مسجد خضر کشته شدند.

 نیروهای مسلح سوریه مناطق تلال ، جدیده ، میدان فرحات و بخشی از منطقه سیف الدوله در شهر حلب را به طور کامل از وجود افراد مسلح تروریست پاکسازی کردند و دهها تروریست در این درگیریها کشته و زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، نیروهای سوری به هنگام پاکسازی این مناطق مقادیر زیادی سلاح و وسایل پزشکی مسروقه از تروریستها کشف و ضبط کردند.

نیروهای سوری بخش شرقی منطقه سیف الدوله را از محله کره الارضیه تا پارک سیف الدوله پاکسازی کردند.

نیروهای مسلح در محله کرمل المیسر نیز عملیات ویژه انجام دادند و سه دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکا را منهدم کردند و دهها تروریست مزدور را کشتند.

یگانهایی از نیروهای مسلح توانستند دهها تروریست را در منطقه فید دستگیر و سه دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکای آنان را در ورودی شهر عندان در اطراف حلب منهدم کنند.

یگانی از نیروهای سوری با گروهی از افراد تروریست در نزدیکی اداره امور بهداشت در محله بستان القصر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن اعضای این گروه منجر شد.
یگانی از نیروهای مسلح حمله دو گروه تروریست را در نزدیکی مدرسه صناعه در منطقه سلیمان الحلبی و بستان الباشا دفع کردند و تعداد زیادی از تروریستها را کشتند.

نیروهای مسلح به مخفیگاههای تروریستها در دو منطقه مشّاقه و بستان الزهرا یورش بردند و تعدادی از تروریستها را دستگیر و مقادیر زیادی از سلاحهای آنان را نیز مصادره کردند.

در مناطق عماره و اعزاز در اطراف حلب نیز یگانهایی از نیروهای مسلح با گروههای تروریست مسلح درگیر شدند و تلفات سنگینی به آنان وارد کردند.

نیروهای سوری همچنین حمله یک گروه تروریست را در منطقه حریتان دفع کردند که اعضای این گروه کشته یا زخمی شدند.

همچنین یگانی از نیروهای مسلح ، حمله یک گروه تروریست را در عرقوب که به دو ساختمان مسکونی خمپاره شلیک کرده بودند دفع کردند و شماری از تروریستها در این درگیری کشته شدند.

یگان دیگری از نیروهای سوری با دهها تروریست در منطقه تل‌رفعت در اطراف حلب درگیر شدند و یک دستگاه کامیون حامل سلاح و مهمات را منهدم کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.