کنترل منزل از طریق پیامک و اینترنت/ پایش دما و نور محیط از دور

حسام موسوی از اعضای تیم اجرایی این پروژه تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پروژه سیستم (Smart Home) یا اتوماسیون خانه، افزود: این سیستم از طریق یک سرور می تواند کلیه تجهیزات الکترونیکی موجود در منزل را کنترل کند.

وی کنترل دما، نور و آبیاری گیاهان را از دیگر قابلیت های این سیستم نام برد و اظهار داشت: با امکاناتی که برای این سیستم در نظر گرفته شد حتی زمانی که فرد در منزل نیست قادر خواهد بود سیستم را از طریق اینترنت منزل را کنترل کند ضمن آنکه می تواند تجهیزاتی که به وای فای مجهز باشند را نیز کنترل کند.
 

موسوی، کنترل دایمی نور و دمای محیطی را از دیگر مزایای این سیستم نام برد و یادآور شد: این سیستم می تواند با کنترل دایمی دمای محیط، در صورت اختلال آن را به دمای مطلوب برساند. همچنین با کم شدن نور محیط با باز کردن پرده ها و یا روشن کردن لامپها نور محیط را کنترل کند.
 

وی ارسال فرامین مورد نظر برای سرور این سیستم را از قابلیت های این سیستم عنوان و خاطرنشان کرد: امکان ویژه ای در نظر گرفته شد به این ترتیب که بتوان فرامین و دستورهای خاصی را با ارسال SMS به سرور ارسال کرد.
 

این محقق با تاکید بر اینکه اجرایی کردن این سیستم نیازی به سیم کشی جداگانه ندارد،‌ اضافه کرد: این سیستم به صورت موازی طراحی شده است از این رو کلیدهای روشن و خاموش کردن لامپ ها نیز عملکرد خود را دارند به این ترتیب می توان هم از طریق کلیدها و هم از طریق سرور، برقها را روشن و خاموش کرد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهلا:

    خیلی خوب وعالی است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.