کنترل “مواد پروتئینی” با تشدید نظارت‌ها در بازار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد

با مدیریت صحیح و نظارت در بازار قیمت گوشت قرمز و سایر اقلام افزایشی نخواهد داشت.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: چنانچه مقدار تولیدات داخلی جوابگوی نیازهای کشور نباشد و بین عرضه و تقاضا هم‌خوانی وجود نداشته  باشد مجموعه‌ای زنجیروار از ناکارآمدی‌ها و عدم مدیریت صحیح منجر بر افزایش قیمت‌ها می‌شود.
 
وی حضور دلالان و واسطه‌گران و شرایط بازار ارز را در نوسان قیمت‌ها تأثیرگذار دانست و افزود: بازار تابع بخشی از عوامل داخلی و خارجی است و چنانچه دراین زنجیره مدیریت و نظارت کافی نباشد همه‌چیز دچار اختلال می‌شود.
 
نوری با بیان اینکه افزایش تقاضا در بازار می‌تواند در افزایش نسبی قیمت تأثیرگذار باشد تصریح کرد: مدیریت یکپارچه و همه جانبه در تولیدات، واردات و تنظیم بازار داخلی از عوامل تأثیرگذار در کنترل قیمت‌ها است که منجر بر حمایت از تولیدات داخلی و کاهش قاچاق دام می‌شود.
نماینده مردم شوش دانیال در مورد عرضه دو سبد کالایی تا پایان سال ۹۲ خاطرنشان کرد: این بسترهای حمایتی است که باید اقشار آسیب‌پذیر را تحت پوشش قرار دهد و نه تمامی اقشار.
 
وی تأکید کرد: با حمایت از تولیدات داخلی و گسترش اشتغالزایی می‌توان وضعیت اقتصادی جامعه را بهبود بخشید و نه با عرضه سبد کالایی.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اظهار امیدواری از افزایش اشتغالزایی و حمایت از تولیدات داخلی اظهار داشت: امید است که با حمایت از این دو شاخص اصلی درمان اقتصادی صورت پذیرد تا مردم خودشان نیازهای اساسی خود را تأمین کنند و سبد کالایی به طور کامل حذف و مختص اقشار نیازمند باشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.