کنترل نکردن قندخون در بیماران دیابتی خطر نابینایی را در پی دارد

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آذر/ – ۱۶:۴۷ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم:

ممتاز نیوز: یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: کنترل نکردن قند خون در بیماران دیابتی موجب بروز بیماری‌های چشمی از قبیل آب مروارید، آب سیاه، خونریزی شبکیه و در نهایت نابینایی می‌شود.

دکتر هادی شهراد دجستانی با بیان اینکه کنترل نکردن قند‌خون در بیماران دیابتی موجب بروز عارضه‌ها و بیماری‌های چشمی می‌شود گفت: کنترل نکردن قند خون در بیماران دیابتی منجر به بروز آب مروارید، آب سیاه و خونریزی شبکیه می‌شود بنابراین به بیماران دیابتی به خصوص افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند توصیه می‌شود سالیانه یکبار معاینه چشم پزشکی به خصوص پرده شبکیه را انجام دهند.

وی افزود: اگر افرادی که دچار خونریزی شبکیه می‌شوند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند می‌توان با انجام روش‌هایی مانند لیرز مانع پیشرفت خونریزی و درمان شد، اما اگر مورد درمان قرار نگیرند متاسفانه موجب افزایش خونریزی شبکیه و نابینایی می‌شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اکثر افراد بالای ۵۰ سال در معرض خطر ابتلا به آب مروارید و گلوکوم قرار می‌گیرند که متاسفانه احتمال بروز این بیماری‌ها در افراد مبتلا به دیابت که قند خون خود را کنترل نمی‌کنند شدت بیشتری می‌یابد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.