کنترل هزاران حمله سایبری با شناسایی IPهای آلوده‌

۱۸ام بهمن ،

 

معاون وزیر ICT با رد مجدد حملات سایبری ایران به آمریکا خاطر نشان کرد: هرچه فن‌آوری اطلاعات گسترش بیشتری پیدا می‌کند، خطر حمله هم بیشتر می‌شود و در این مورد هم کشور ما از این قاعده‌ کلی مستثنی نیست.
 
علی حکیم‌جوادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود حملات سایبری به آمریکا از طریق ایران صورت می‌گیرد را به شدت تکذیب می‌کنم.
 
وی در عین حال عنوان کرد: متاسفانه یکی از شیوه‌های معمول هکینگ آن است که بعضی از کشور‌ها با آی‌پی کشور‌های دیگر اقدام به حملات سایبری به کشور‌ سوم می‌کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که هرچه فن‌آوری اطلاعات رشد و گسترش بیشتری پیدا کند، خطر این حملات هم افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: در این میان کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، البته شاید ما جزو ۱۰ کشور اولی نباشیم که مورد هک قرار می‌گیریم، اما به هرحال در این زمینه حملات بسیاری نسبت به کشور صورت می‌گیرد.
 
حکیم‌جوادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مرکز ماهر عنوان کرد: دوستان ما در این مرکز به رصد حملات مختلف و بررسی موضوعاتی که به مباحث امنیتی مربوط می‌شود می‌پردازند و با شناسایی IPهای آلوده‌ بخش بسیاری از حملات را کنترل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: البته بخش عمده‌ای از حملاتی که صورت می‌گیرد توسط بخش‌های آماتوری و با اهداف مختلف مانند کنجکاوی طراحی شده و ممکن است تعداد این حملات به چندین هزار حمله در روز برسد.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات در بخش پایان صحبت‌های خود یادآور شد: به هرحال بسیاری از حملاتی که نسبت به کشور صورت می‌گیرد شناسایی شده و با آنتی‌ویروس‌های مختلف مهار می‌شوند، اما با این وجود بعضی حملات هم حالت سازمان‌یافته دارد و با اهداف خاص صورت می‌گیرند که این حملات بحث خاص خود را دارند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.