کنترل گوشی هوشمند با حرکات دست

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: در آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن، گوشی هوشمندی طراحی شده که برای کنترل آن نیازی به دیدن گوشی یا لمس آن نیست و فقط کافیست که از حرکت دست استفاده کرد.

به گفته «شن زائو» و «ماتیو رینولد» دو پژوهشگر این مرکز، در آینده ای نه چندان دور، تنها با یک حرکت ساده می توانیم آهنگی را که می شنویم تغییر دهیم و یا گوشی را که در جیب یا کیفمان است، خاموش کنیم.

حسگرهای این گوشی که «سایدزوایپ» نامیده می شوند، از سیگنالهای رادیویی استفاده می کنند و مکانیزم کارشان مانند استفاده از رادار در هواپیماهاست.

ماتیو رینولد می گوید: «اگر به شیوه استفاده رادارها در هواپیما یا کشتی ها بنگرید، می بینید که در این سیستمها یک فرستنده وجود دارد که در حال فرستادن مداوم انرژی به محیط اطراف است و بخشی از این انرژی توسط اشیایی که در اطراف وجود دارد دوباره به خود دستگاه منعکس می شود.»

در مورد گوشی های هوشمند، جسمی که باعث انعکاس انرژی می شود، دست کاربر است که مانند آینه، سیگنال های تلفن را به منبع منعکس می کند. به گفته ماتیو رینولد این سیگنالهای منعکس شده باعث فعالیت حسگرها می شود و با تغییر جریان سیگنالها، عملکرد گوشی نیز تغییر می کند.

او می گوید: «آنچه ما انجام می دهیم، استفاده از یک دستگاه الگوریتم است. به کمک آن، واکنش های مختلف دستگاه به حرکات مختلف دست را تعریف می کنیم و هنگامی که این هماهنگی میان حرکات دست و واکنش های گوشی بوجود آمد، می توانیم بگوییم که کدام حرکت ویژه باعث ایجاد چه عملی از سوی دستگاه می شود.»

به گزارش یورو نیوز تاکنون حسگرها با دقتی معادل ۸۷ درصد به حرکات دست واکنش درستی نشان داده اند. اگرچه تمام فعالیتها هنوز در محیط آزمایشگاهی انجام می شود اما پژوهشگران امیدوارند که بزودی سازندگان گوشی های هوشمند این فناوری را از محیط آزمایشگاه فراتر برده و وارد بازار کنند.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.